کد خبر: 49511 | زمان مخابره: 8:34:00 - شنبه 3 مرداد 1394 | بدون نظر | |

نشست خبری در دل طبیعت جرجافک؛ رفع مشکلات گردشگری روستای جرجافک نیازمند کمک مسوولان استان است

به همت شورای روستای جرجافک جمعی از خبرنگاران از وضعیت گردشگری این روستا بازدید کردند و در جریان مشکلات آن قرار گرفتند.

به گزارش نشانه نیوز، در این بازدید نادر عظیمی نایب رییس شورای روستای جرجافک گفت: این روستا بزرگترین دهستان با ۱۲۰ پارچه آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۲۰۰ خانوار در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان کرمان و در ۳۵ کیلومتری غرب زرند واقع شده است که مشرف به رشته کوه سرتخت می باشد.

وی تصریح کرد: عمده محصولات کشاورزی در این روستا گندم، جو، سیب زمینی، بادام، گردو، زردآلو، شلیل، سیب، گلابی و … است.

وی نبود امنیت در این روستا را از جمله معظلات برشمرد و افزود: راه اندازی پاسگاه در این روستا از جمله ضروریات است تا امنیت را برای اهالی روستا برقرار نماید.

وی به عدم همکاری جهاد کشاورزی برای استفاده از ساختمان آن برای راه اندازی پاسگاه اشاره و تصریح کرد: علی رغم اینکه ساختمان جهاد کشاورزی بلااستفاده مانده است متاسفانه جهت استفاده آن برای پاسگاه به صورت اجاره ای یا  امانی  موافقت نمی شود که امید است مسوولان مربوطه برای ایجاد امنیت در این روستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: متاسفانه برخی از افراد با تفریحات ناسالم و عربده کشی تا نیمه های شب برای اهالی این روستا مزاحمت ایجاد می کنند که بخاطر غیر طبیعی بودن وضعیت این افراد مقابله با آنها از سوی اهالی روستا غیر ممکن است که وجود پاسگاه می تواند باعث ایجاد امنیت و آرامش برای اهالی روستا شود.

عظیمی گفت: اگر پاسگاه در منطقه ایجاد شود از تردد افرادی که مخل آرامش اهالی روستا هستند، جلوگیری می شود که این اقدام به جذب گردشگر نیز کمک می کند.

وی همچنین به مشکل آّب شرب اشاره و تصریح کرد: بحث انتقال آب از چاه در دست انجام بود که با مشکل بودجه مواجه شده است و در حال حاضر تعطیل می باشد که همکاری و مساعدت مسوولین مربوطه را می طلبد تا مشکل آب شرب اهالی این منطقه و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت به این روستا می آیند رفع شود.

عظیمی یادآور شد: خوشبختانه پروژه گاز رسانی به پیمان رفته و تا یکی دو روز آینده بحث گاز رسانی به این روستا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی همچنین به بحث جمع آوری زباله در این روستا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه خودروی دهیاری که برای جمع آوری زباله و کارهای عمرانی استفاده می شود بخاطر استفاده های غیر معقول به یک خودروی اسقاطی تبدیل شده که امید است با مساعدت مسوولین بتوانیم اقدام به خریداری یک خودروی مناسب نماییم.

عظیمی یادآور شد: خرید یک دستگاه آمبولانس انجام شده که متاسفانه تحویل آن به روستا به درازا کشیده است که امیدواریم مسوولین دانشگاه علوم پزشکی مساعدت های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین نبود سرویس های بهداشتی در این روستا را از جمله سایر مشکلات ذکر و تصریح کرد: با توجه به اینکه هر هفته قریب ۱۰۰ خانوار در طبیعت این روستا حضور پیدا می کنند بنابراین وجود سرویس های بهداشتی از جمله ضروریات می باشد که امید است اقدامات لازم در این زمینه از سوی مسوولان مربوطه انجام شود.

عظیمی همچنین به وجود مدرسه راهنمایی بلااستفاده در این روستا اشاره و تصریح کرد: از سوی شورای روستا مذاکراتی جهت اجاره کردن این مدرسه برای اریه خدمات به گردشگران انجام شده است که علی رغم اینکه آموزش و پرورش از آن هیچ نوع استفاده ای نمی کند اما با این پیشنهاد موافقت نشده و مدرسه همچنان بلااستفاده مانده است که امیدواریم مسوولین آموزش و پرورش همکاری های لازم را با اعضای شورای روستا برای جذب گردشگران به این روستا داشته باشند.

عظیمی ادامه داد: خوشبختانه شورای روستای جرجافک خدمات خوبی را به مردم ارایه کرده اند که می توان به سنگ فرش کوچه ای به طول ۲۴۰۰ متر اشاره کرد.

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا ادامه داد: این روستا ۱۸ شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است که با پیگیری های انجام شده تمثال آنها ساخته و نصب شده است که ۱۱ میلیون تومان آن با هزینه شخصی انجام شده است.

وی همچنین به ساخت بوستان برای گردشگران اشاره و تصریح کرد: ساخت پارک و خرید وسایل بازی برای کودکان از جمله اقداماتی است که در روستا انجام شده است.

نایب رییس شورای روستای جرجافک از جمله خدمات موثر را برداشتن تپه ای در مسیر تردد این روستا ذکر و تصریح کرد: این تپه مسیر تردد را صلب و خطرات فراوانی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه با برداشتن این تپه تردد از این مسیر به راحتی انجام می شود.

عظیمی راه اندازی اینترنت پر سرعت را از جمله اقدامات موثر در این روستا ذکر وتصریح کرد: نصب دستگاه VTM در این روستا از جمله موارد ضروری است که هنوز انجام نشده است.

عضو شورای روستای جرجافک همچنین یکی از اقدامات موثر را جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در این روستا ذکر کرد.

عظیمی در پایان سخنانش ضمن تشکر از دکتر امیری نماینده مردم زرند، خنجری فرماندار زرند و مهدلو بخشدار سابق زرند و

فرماندار فعلی کوهبنان گفت: امید است مسوولین در رفع سایر مشکلات این روستا اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم شاهد رشد گردشگری در این روستای خوش آب و هوا باشیم.

سجاد جعفری دهیار روستای جرجافک به کافی شاپ در حال ساخت در این روستا اشاره و تصریح کرد: ساخت این کافی شاپ قطعا می تواند خدمات موثری به گردشگران ارایه دهد.

دهیار روستای جرجافک همچنین نبود امکانات ورزشی در این روستا را از جمله مشکلات ذکر و تصریح کرد: زمین ورزشی در این روستا آماده شده است اما متاسفانه نبود سالن ورزشی از جمله مشکلات می باشد که امیدواریم از سوی مسوولین پیگیری شود.

جهفری ادامه داد: نبود سرویس بهداشتی، نبود آلاچیق برای اسکان مسافران از جمله دیگر مشکلات برای گردشگران در این روستا است که امیدواریم پیگیری شود.

وی اظهار داشت: استفاده از گیاهان دارویی، بافت قالیچه، صنایع دستی و کشاورزی به عنوان شغل اصلی اهالی این روستا محسوب می شود.

گزارش از زهره و معصومه قادر

 



ارسال نظر


آخرین خبرها