کد خبر: 49526 | زمان مخابره: 14:33:56 - شنبه 3 مرداد 1394 | بدون نظر | |

میانگین سن واقفین کرمانی در ثبت موقوفات ۴۵ سال است

مسوول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : میانگین سن واقفین کرمانی در ثبت موقوفات  ۴۵ سال است

به گزارش  نشانه نیوز، “روح الله رستمی” با اعلام این خبر اظهارکرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفان خیراندیش کرمانی، ۳۵ فقره وقف در استان کرمان محقق شد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استانهای شاخص به لحاظ ثبت درتعداد و نیات موقوفات در کشور می باشد گفت: با توجه به اطلاع رسانی ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص تبلیغ و اشاعه این سنت حسنه در جامعه بیشتر موقوفات هنوز  به شکل سنتی و انتفاعی انجام می شوند.

رستمی بیان کرد: بر اساس آمار میانگین سن واقفین کرمانی که اقدام به ثبت ملک خود در قالب سنت حسنه وقف می کنند به بالای ۴۵ سال می رسد که تحقق  بیشتر موقوفات در مناطق روستایی و با نیت ساخت مسجد و عزاداری برای حضرت سید الشهداءشکل می گیرد.

مسوول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد:اوقاف در راستای اهداف  برنامه های خود به عنوان یک دستگاه متولی و خدمت رسان  حفظ، عمران و عمل امینانه به نیت واقف را در سر لوحه وظایف خود در قبال موقوفات  قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ و اشاعه سنت حسنه وقف یک وظیفه همگانی است و تنها نمی تواند بر عهده یک دستگاه باشد خاطرنشانکرد: با توجه به نیازهای جامعه امروزی مسئله وقف باید از حالت انتفاع خارج و منفعت عمومی به خود گیرد.

مسوول روابط عمومی اوقاف کرمان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد وقف به شکل مدرن وقف بر حوزه های تحقیقات علمی ،تکنولوژی های روز ، محیط زیست و … را از جمله اهدافی برشمرد که مستلزم نگاه واقفین می باشد.

رستمی تصریح کرد : واقفین گرانقدر قبل از هر گونه اقدام جهت وقف خود به مراکز و دفاتر«وقف های جدید» مستقر در محل اماکن متبرکه ، ادارات و نمایندگی های اوقاف و امور خیریه  سراسر استان مراجعه نمایند و پس از آن اقدام به تنظیم وقف نامه و شرح نیت خود نمایند.

وی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و ماندگاریست که عواید و برکات آن تا همیشه باقی میماند به کشف نمونه وقف نامه قدیمی در یکی از روستاهای حومه شهر راین اشاره کرد و گفت: ابتدای سال جاری در بازخوانی یک دست نوشته قدیمی تسلیم شده به اوقاف  اسناد موقوفه ای  با بیش از ۱۲۰ سال قدمت در منطقه گردشگری روستای گشیگان از توابع شهر راین کشف شد که همین امر نکته بارزی از زنده بودن  وفنا ناپذیری وقف می باشد

 



ارسال نظر


آخرین خبرها