کد خبر: 50595 | زمان مخابره: 14:48:11 - سه شنبه 10 شهریور 1394 | بدون نظر | |

احیای بافت تاریخی کرمان موجب افزایش امنیت می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: احیای بافت تاریخی کرمان با جدیت دنبال می‌شود و شاهد افزایش امنیت در این منطقه هستیم.

خبرگزاری فارس: احیای بافت تاریخی کرمان موجب افزایش امنیت می‌شود

به گزارش نشانه نیوز، حمیدرضا ذکاءاسدی صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار کرمان از موسسه فرهنگی و آموزشی بلدالامین اظهار داشت: مدیر موسسه بلدالامین از چهره‌های شاخص و شناخته شده کرمان است و از وی می‌خواهیم در عرصه‌های مختلف برای توسعه استان کرمان ورود کند.

وی با اشاره به بازدیدی که مدتی قبل همراه با سیف‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان و مدیر موسسه بلدالامین از یکی از کاروان‌سراهای بافت تاریخی کرمان انجام داده‌اند، ابراز داشت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بافت تاریخی کرمان موجب رونق این منطقه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه مردم کرمان در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ از بافت قدیم شهر به مناطق دیگر شهر و یا شهرها و کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند، لذا بافت سنتی کرمان کم‌کم از حضور کرمانی‌های اصیل خالی شده و اتباع بیگانه و افراد ناباب در خانه‌های نیمه‌مخروبه بافت سنتی مستقر شده‌اند.

ذکاءاسدی تاکید کرد: سمبل اجتماعی که از در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌های بی‌بضاعت، اتباع بیگانه و افراد تبهکار و بی‌بضاعت در بافت قدیم شهر کرمان ایجاد شده است، سبب می‌شود، شناسایی مجرمان به سختی انجام شود و همچنین افراد تبهکار به راحتی به مجموعه‌های مستقر در بافت قدیم و بازار کرمان از جمله بانک‌ها، طلافروشی‌های دسترسی داشته باشند و اقدامات مجرمانه را انجام دهند.

وی افزود: اگر حاشیه‌های بافت تاریخی کرمان از بین برود و متن این منطقه رشد کند، محلات بافت تاریخی به محلاتی مناسب برای زندگی کرمانی‌های اصیل و مردم تبدیل می‌شود و آنها به این مناطق بر می‌گردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: احیای بافت تاریخی کرمان موجب ایجاد محور گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود و با حضور مردم و انجام اقدامات بیشتر توسط دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری شاهد افزایش امنیت در بافت تاریخی هستیم.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها