کد خبر: 51821 | زمان مخابره: 15:20:36 - چهارشنبه 15 مهر 1394 | بدون نظر | |

برای راه‌اندازی بورس ارز در کشور نیاز به دستاوردهای انگلیس نیست

عضو ناظر مجلس درشورای پول و اعتبار استفاده از دستاوردهای کشورهای دیگر را در مرحله ابتدایی راه‌اندازی بورس ارز در کشور ضروری ندانست.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمدرضا پورابراهیمی” عضو ناظر مجلس درشورای پول و اعتبار با اشاره به اعلام آمادگی انگلیس به منظور ارائه دستاوردهای خود برای راه‌اندازی بورس ارز در ایران اظهار کرد: در این مرحله از راه‌اندازی بورس ارز در ایران نیازی به دستاوردهای خاص یک کشور ویژه نداریم.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: برای راه‌اندازی بورس ارز در کشور ابتدا باید زیرساخت‌های لازم آن آماده شود و استفاده از دستاورد کشورهای دیگر تنها در زمان مراحل اجرا و سخت‌افزاری مفید خواهد بود.

وی با تأکید براینکه اولین زیرساخت راه‌اندازی بورس ارز تک نرخی کردن ارز است، گفت: تا زمانی که ارز با قیمت‌های مختلف در بازار وجود داشته باشد، راه‌اندازی بورس ارز مفهومی ندارد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بورس ارز در کشور یک نیاز اجتناب‌ناپذیر در اقتصاد کشورمان است، بیان داشت: تک نرخی شدن ارز نیاز و پایه راه‌اندازی بورس ارز در کشور است که این تک نرخی شدن می‌تواند ریشه بسیاری از مفاسد را در اقتصاد بخشکاند.

عضو ناظر مجلس درشورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: حذف فیزیکی ارز در کنار بازارهای مشتقه آن یکی از مزایای راه‌اندازی بورس ارز در کشور است و می‌تواند پیامدی مثبت برای بانک مرکزی زمانی که اجازه انتقال ارز را به داخل کشور ندارد، باشد.

گفتنی است، چندی پیش کاردار انگلیس با حضور در سازمان بورس و گفتگو با رئیس این سازمان اعلام کرده بود که انگلیس حاضر است دستاوردهای کشورش را برای راه اندازی بورس ارز در ایران در اختیار سازمان مذکور قرار دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها