کد خبر: 51857 | زمان مخابره: 9:51:31 - پنجشنبه 16 مهر 1394 | بدون نظر | |

نهادهای دولتی در استخدام فرزندان زندانیان تغییر نگرش دهند

مدیر کل سازمان زندانهای استان کرمان گفت: دستگاه های دولتی نباید در استخدام فرزندانی که پدرانشان در زندان به سر می برند، تمایزی قائل شوند.

به گزارش نشانه نیوز ، مدیر کل سازمان زندانهای استان کرمان در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل زندانها و اداره کل اوقاف، در دیداری با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، موضوع اقتصادی و فرهنگی را ۲ مقوله مهمی دانست که نقش تعیین کننده ای در روانه شدن افراد به زندان ایفا می کند.
علی ولی نیا گفت: متاسفانه به رغم فعالیت های زیاد فرهنگی که در سطح کشور برگزار می شود، شاهد حضور افراد زیادی در زندان هستیم.
وی افزود: افرادی که مهر زندانی به پیشانی آنها می خورد، دیگر هیچ پشت و پناهی بعد از دوران محکومیت خود در جامعه ندارند.
ولی نیا با تأکید بر اینکه باید نگرش نهادهای مسئول و گزینش دستگاههای دولتی در استخدام فرزندان زندانیان تغییر کند، خاطر نشان کرد: نباید در استخدام فرزندانی که پدرانشان در زندان هستند در دستگاه های دولتی تمایزی قائل شد.
مدیر کل سازمان زندانهای استان کرمان به شرایط خاص منطقه استان کرمان که در مسیر انتقال مواد مخدر قرار گرفته اشاره و تصریح کرد: بر این اساس، بیشترین آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر است که بخش زیادی از آنان را جوانان تشکیل می دهند.
ولی نیا با اشاره به اینکه در سازمان زندانها فعالیت های فرهنگی زیادی صورت می گیرد، یادآور شد: با توجه به اوضاع نامناسب به تنهایی قادر به بازخورد فرهنگی مناسب نیستیم.
وی ضمن دعوت از ادارات و نهادهای فرهنگی که توانایی همکاری برای مشارکت در برنامه های فرهنگی زندان را دارند، گفت: بر اساس آمار، از هر یکصد زندانی که در کلاسهای اصلاح تربیت و کلاسهای فنی و حرفه ای شرکت می کنند، تنها ۲ نفر دوباره در راه گذشته خود قدم برمی دارند.
ولی نیا از فعالیتهای فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان در برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن کریم قدردانی کرد و افزود: بیش از ۲ هزار زندانی در کلاسهای قرآنی در سطح زندان های استان حضور دارند که در راستای اجرای این فعالیتها بسیاری از زندانیان قاریان قرآن خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت های فرهنگی و قرآنی بازخورد مناسب خود را بر نگرش زندانیان داشته باشد، دیگر شاهد بازگشت دوباره هیچ زندانی در زندان نخواهیم بود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز به وظایف فرهنگی اوقاف در جامعه اشاره کرد و گفت: اوقاف یک دستگاه فرهنگی خاص است که در همین راستا بیشتر برنامه هایش در امور فرهنگی منوط به عمل امینانه به نیت واقف و فتوی علما مبنی بر عمل به وقف در جامعه طرح ریزی می شود.
حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه اوقاف در اجرای امور فرهنگی از هیچ گونه پشتوانه و بودجه دولتی برخوردار نیست، افزود: محدودیت هایی که در اجرای نیات واقف ایجاد می شود، جلوی بسیاری از فعالیت های فرهنگی جامعه را گرفته است.
وی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم را یکی از طرح های موفق سازمان اوقاف عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای منویات  مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور شکل گرفته است.
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به تکمیل سهمیه استان کرمان در این طرح، تصریح کرد: از آغاز برگزاری اولین دوره کلاسهای این طرح  در استان تا کنون بیش از ۴۳ هزار نفر در کلاسهای این طرح شرکت کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان و اداره کل اوقاف را در راستای توسعه سطح همکاری ۲ جانبه در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین مددجویان زندان های استان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل این برنامه فرهنگی بتوانیم نقش و بازخورد مناسب فکری، اجتماعی و روحی مطلوبی با بهره گیری از آموزه های قرآنی بر روی مدد جویان زندانهای استان داشته باشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها