کد خبر: 55517 | زمان مخابره: 17:24:11 - یکشنبه 18 بهمن 1394 | بدون نظر | |

کتاب «پته کرمان» رونمایی می‌شود

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از رونمایی کتاب «پته کرمان» به همت هنرمند صنایع دستی کرمان در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش نشانه نیوز، غلامرضا فرخی عصر امروز در آیین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان اظهار داشت: صنایع دستی کرمان سابقه فرهنگی و تاریخی غنی دارد و حضور هنرمندان برجسته و استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت جزء ویژگی آنها است .

وی بیان داشت: نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان کرمان با برپایی ۱۴۰ غرفه و شرکت ۳۰ استان کشور دایر شده و تا ۲۳ بهمن ماه ادامه دارد .

فرخی عنوان کرد: ۹۰ غرفه این نمایشگاه متعلق به هنرمندان سایر استان‌های کشور است و امسال حضور پیشکسوتان صنایع دستی را در نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمان داریم .

وی افزود: از مجموع ۲۹۸۲ رشته صنایع دستی، ۶۰ رشته به صورت فعال در استان کرمان انجام می‌شود و ۳۰ هزار صنعتگر کرمانی در این حوزه شناخته شده‌اند .

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان بیان داشت: صنایع دستی کرمان دارای ۹۰ نشان ملی و ۱۱ نشان یونسکو است و ۱۰ هزار نفر از هنرمندان این استان بیمه هستند .

فرخی اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی استان کرمان دو تمبر گلیم و پته ثبت ملی شده و به زودی شاهد رونمایی از کتاب پته کرمان به همت خانم سعیدی از هنرمندان صنایع دستی کرمان هستیم .

وی ابراز امیدواری کرد، بازارچه دائمی صنایع دستی استان کرمان در سال آینده کار خود را آغاز کند .

نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان دایر است.



ارسال نظر


آخرین خبرها