کد خبر: 55583 | زمان مخابره: 14:40:57 - سه شنبه 20 بهمن 1394 | بدون نظر | |

طرح «دیوارهای کاغذی» در زندان سیرجان اجرا شد

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، طرح «دیوارهای کاغذی» در زندان سیرجان به اجرا گذاشته شد‌.

خبرگزاری فارس: طرح «دیوارهای کاغذی» در زندان سیرجان اجرا شد

به گزارش نشانه نیوز، ، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، براساس توافق صورت گرفته میان اداره زندان سیرجان با موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه، طرح «دیوارهای کاغذی» به اجرا گذاشته شده است.

میثم ملک‌شاهی مجری این طرح موسسه معراج اندیشه سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان در این زمینه اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، استفاده زندانیان از اوقات فراغت، ظرفیت اصلاحی و تربیتی مرکز زندان سیرجان‌ به اجرا گذاشته شده است.

وی گفت‌: در این طرح با غنی‌سازی کتابخانه زندان، گروه‌های شخصیتی نزدیک به هم تشکیل شده و کتاب‌هایی با موضوع و محتوای علمی متفاوت و مناسب در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

ملک‌شاهی افزود: در یک رقابت سالم این گروه‌ها به مطالعه و مسابقه کتاب‌ها پرداخته و در مدت زمان مناسب در مسابقه کتابخوانی شرکت کرده و از جوایز گوناگون بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: کتابخانه زندان سیر‌جان از غنی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است و بیش از ۳ هزار جلد کتاب دارد، موسسه فرهنگی معراج اندیشه در راستای ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی خود در مرحله اول ۳ هزار جلد کتاب را اختصاص داده است.

مجری طرح دیوارهای کاغذی در زندان سیرجان عنوان کرد: پس از پایان هر دوره برگزاری مراحل کتابخوانی که یک سال به طول می‌انجامد، جشن بزرگ کتاب سیرجان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: موسسه فرهنگی معراج اندیشه هر ساله برای کمک به زندانیان و تامین بخشی از هزینه زندگی آنان، صنایع دستی زندانیان را در جشنواره‌ها در معرض فروش می‌گذارد.

ملک‌شاهی افزود‌: در قالب این طرح، برنامه‌های فرهنگی داستان‌‌نویسی، نمایشنامه، نقاشی ‌و مسابقات اسلامی و فرهنگی نیز برگزار و گروه‌های برتر از مرخصی‌های تشویقی زندان و جوایز دیگر بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: روند اجرای‌ طرح‌های فرهنگی موسسه فرهنگی معراج اندیشه بر اساس نظر کارشناسان، صاحب‌نظران و مجریان تعلیم و تربیت به طور مستمر دنبال می‌شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها