کد خبر: 59243 | زمان مخابره: 15:09:17 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

اعزام قریب پنج هزار نفر از استان کرمان به حرم امام (ره)

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ایام رحلت امام راحل فرصتی برای تکریم جایگاه ایشان و بیان سیره و روش زندگی آن امام است.

به گزارش  نشانه نیوز،  مهدی صدفی  در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد در کرمان از امام راحل به عنوان احیاگر بینش ناب اسلامی یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) درس عدالت خواهی، انسانیت و اسلام خواهی را به همه جهانیان آموختند.
وی تاکید کرد: همه فضائل اخلاقی و اسلامی در وجود بنیانگذار انقلاب اسلامی به رشد و کمال رسیده بود.
وی ادامه داد: بزرگداشت حضرت امام (ره) برای ما جنبه اعتقادی، ایمانی، عاطفی و ملی دارد و همانگونه که برای تعظیم شعائر مذهبی با نگاه اعتقادی برنامه ریزی می کنیم، برای بزرگداشت امام راحل نیز با همان نگاه اقدام می کنیم.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: تجلیل و تکریم از حضرت امام راحل، تجلیل و تکریم خوبی ها و ارزش هاست.
وی افزود: این ایام فرصتی است که ضمن معرفی شخصیت امام راحل و تبیین ویژگی های ایشان، به بیان ابعاد مختلف زندگانی پر برکت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بپردازیم که در این صورت در جهت رشد کمالات انسانی و اخلاقی در جامعه خود حرکت کرده ایم.
وی عنوان کرد: امروز نسل جوان ما تشنه معارف دینی، اسلامی و اخلاقی است و بسیار به جاست برای معرفی شخصیت امام راحل برنامه هایی را در شان آن امام بزرگوار طراحی و اجرا کنیم.
صدفی گفت: اقشار مختلف مردم در برگزاری مراسم ارتحال ملکوتی امام راحل تاثیرگذار هستند و همکاری می کنند.
وی اضافه کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، قریب پنج هزار نفر از استان کرمان به حرم آن امام گرانقدر اعزام می شوند.
وی گفت: مسئولیت اعزام زائران به مرقد امام راحل با سپاه ثارالله و با پشتیبانی استانداری کرمان است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: اعزام زائران از شهرستان های جنوبی استان از ۱۲ خرداد و اعزام زائران از شهرستان های شمالی از ۱۳ خرداد انجام می شود.
وی اظهار کرد: آئین محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در شهر کرمان نیز ۱۴ خرداد در مصلای امام علی (ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.
صدفی با اشاره به تشکیل ستادهای گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در تمامی شهرستان ها و بخش های استان کرمان عنوان کرد: سالروز ارتحال امام، قیام مردمی ۱۵ خرداد و آغاز زعامت مقام معظم رهبری از مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خردادماه است.
وی گفت: به منظور گرامیداشت مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خرداد، فعالیت های قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه ای و مراسمی تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دعای ندبه در محل مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال در اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر همراه با قرائت دعای کمیل، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله برنامه های ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد است.
وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، شب شعر، ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحبنظران برای سخنرانی در ادارات و ارگان ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، راه اندازی دسته جات عزاداری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خرداد است.
صدفی به برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد ماه، مراسم ویژه ای در ۵۰ بقاع متبرکه و نشست های تبییینی و پرسش و پاسخ نیز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج برگزار می شود.
وی گفت: سوگواره استانی تعزیه نیز با حضور ۱۳ گروه تعزیه خوان در ده زیار برگزار می شود.
صدفی به برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ۱۵ خرداد در تکیه میدان قلعه و چاپ ویژه نامه، خبرنامه و کتابچه هایی حاوی زندگی نامه امام راحل از دیگر برنامه هاست.



ارسال نظر


آخرین خبرها