کد خبر: 59255 | زمان مخابره: 15:17:46 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

بیش از ۸۰۰ مدرسه استان تخریبی‌اند/ پروژه‌های خیرساز در اولویت تکمیل قرار گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۸۰۰ مدرسه در استان کرمان تخریبی اند و تقریبا بیش از این تعداد نیاز به مقاوم سازی دارند.
به گزارش  نشانه نیوز، دکتر”محمد محسن بیگی” در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان اظهار کرد: هرکس که متولد می شود دو دسته نیاز دارد یکسری نیازهای مادی و یکسری نیازهای معنوی که نیاز به خیررسانی به دیگران جز دسته دوم است.

وی افزود: این نیاز در کسانی شکوفا می شود که صاحب فکر و عقل و منطق باشند و باید شکرگذار خداوند باشیم که به ما اجازه داده با استفاده از فکر و عقل پا در مسیری بگذاریم که از خصوصیات اصلی انسان است.

محسن بیگی تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان کرمان ۷۰۰۶ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ۴۸۰۰ مدرسه دولتی و بیش از ۸۰۰ مدرسه تخریبی اند و تقریبا بیش از این تعداد نیاز به مقاوم سازی دارند یعنی ۴۵ درصد مدارس ما به روز هستند و بقیه یا نیاز به تخریب و بازسازی و یا نیاز به مقاوم سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با شاره به اینکه در استان کرمان ۶۵۰ هزار نفر دانش آموز وجود دارد گفت: یک وظیفه ای را دولت براساس ظرفیت و توان خود برعهده دارد و وظیفه ای را آحاد مردم .

وی ادامه داد: اگر ما منتظر ارائه خدمات دولت باشیم سال های سال طول می کشد تا همه مناطق از امکانات آموزشی برخوردار شوند بنابراین مشارکت و حضور همه نوع دوستان به کمک دولت می آید و برای انجام کار خیر چه جایی مناسب تر از آموزش و پرورش؟

محسن بیگی گفت: در تعالیم دینی هم نگاه ویژه ای به علم و دانش دشه است بطوریکه وقتی پیامبر اکرم(ص) وارد مسجد می شوند و گروهی مشغول سوادآموزی و عده ای هم مشغول عبادت هستند ایشان به سمت سوادآموزان می روند.

وی سپس یادآور شد: در استان هیچ شهرستان و منطقه ای نیست که نیاز به مدرسه نداشته باشد و حتی در مرکز استان به شدت دچار کمبود فضای فیزیکی هستی، در برخی شهرستان ها فضای فیزیکی مدارس برای خود ما که سرکشی می کنیم مایه شرمساری است و اگر شما به کمک آموزش و پرورش بیایید باعث شادی نونهالان می شوید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ضمن اینکه ما از کمک هایی که در بخش های مختلف می شود سپاسگزاری می کنیم امیدواریم روز به روز این فرهنگ در بین آحاد جامعه نهادینه شود که کمک به مدرسه و تحصیل علم بالاترین ثواب و پاداش را خواهد داشت.

محسن بیگی با اشاره به اینکه اگر امروز شرایط برای تحصیل نونهالان ما تسهیل شود قطعا فردا مدیران موفق تری خواهند بود خاطرنشان کرد: انتظار داریم وقتی خیری پروژه ای را شروع می کند بلافاصله بعد از اتمام سهم مشارکت این افراد اداره کل نوسازی مدارس پروژه را رها و متوقف نکند تا انگیزه خیرین هم در زمینه بهره برداری از پرژه ها کاهش نیابد بنابراین تقاضا داریم پروژه های خیرساز در اولویت قرار گیرند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها