کد خبر: 59880 | زمان مخابره: 14:30:18 - پنجشنبه 3 تیر 1395 | بدون نظر | |

جامعه اصناف در رفع بیکاری جامعه نقش موثری دارد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: جامعه اصناف با توجه به سهل‌الوصول بودن، رو به‌رشد است و در رفع بیکاری نیز نقش موثری دارد.

به گزارش نشانه نیوز، مصطفی زریسفی پیش از ظهر امروز در دیدار روسای اتحادیه‌های صنفی استان کرمان با استاندار به مناسبت روز ملی اصناف اظهار داشت: دو قشر اصناف و کشاورز بیشترین بار اقتصادی کشور را به عهده دارند و با کمترین حاشیه نیز روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: جامعه اصناف با توجه به سهل‌الوصول بودن، رو به‌رشد است و بیکاری جامعه را نیز رفع کرده است.

زریسفی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ اتاق اصناف در سراسر استان کرمان فعال هستند و اتحادیه‌های صنفی شمال کرمان نیز به ۳۰۹ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای صنفی شمال استان کرمان در حال حاضر ۵۶ هزار و ۷۸۵ است که با جنوب استان به ۷۰ هزار واحد می‌رسند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: میزان اشتغال واحدهای صنفی با کمترین هزینه سرانه، اشتغال ۱۷۰ هزار و ۳۵۵ نفری در شمال استان کرمان دارند.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ تولید ناخالص اصناف در کرمان به استناد آمار بانک مرکزی ۲۸ هزار میلیارد ریال و سهم اصناف کرمان در تولید ناخالص کشور کمتر از ۰٫۵۴ درصد بوده است.

زریسفی عنوان کرد: در حال حاضر تولید ناخالص اصناف استان کرمان ۳۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با میزان اشتغال ۱۷۰ هزار و ۳۵۵ نفر است.

وی پیشنهاد داد تا مکانی مشخص برای تجمیع تمام اصناف در استان کرمان ایجاد شود که در جلوگیری از ترددهای اضافه و اجرای بهتر کارها موثر است.



ارسال نظر


آخرین خبرها