کد خبر: 59886 | زمان مخابره: 15:36:06 - شنبه 5 تیر 1395 | بدون نظر | |

۴۰ درصد جرائم مربوط به مواد مخدر/ سن مصرف مواد مخدر به ۱۳ یا ۱۴ سال رسیده است

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: حدوداً ۴۰ درصد جرائم در سطح جامعه مربوط به مواد مخدر است و ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم به طور غیر مستقیم ریشه در مواد مخدر دارد.

به گزارش  نشانه نیوز، حسین رئیسی نژاد ظهر امروز ۵ تیر ماه در همایش پیشگیری و برخورد با مواد مخدر با تسلیت ایام شهادت امام‌علی(ع) اظهار کرد: امروزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از آن یکی از دغدغه های مهم در کشور است.

وی تصریح کرد: سابقه مصرف مواد مخدر یا کاشت گیاهانی که از آنها مواد مخدر برداشت می شود سابقه ای ۶ هزار ساله دارد. در اسناد و مدارک سومریان از خشخاش به عنوان وسیله ای شادی بخش استفاده می شده است.

وی تأکید کرد: می‌توان به جرأت گفت امروز بحث مواد مخدر یک بحث استعمارگرایانه است که قدرت‌های بزرگ با برنامه‌ریزی و اهداف مشخصی این کار را انجام می‌دهند.

دادستان رفسنجان با اشاره به صرف هزینه‌های زیاد در راه مقابله با مواد مخدر خاطرنشان کرد: با وجود شهدای زیادی که در این راه دادیم، اما هنوز موفق نشدیم ریشه اعتیاد را در کشور بخشکانیم.

رئیسی نژاد با اعلام اینکه درصد قابل توجهی از آمار زندانیان در کشور مربوط به مواد مخدر هستند، گفت: سن مصرف مواد مخدر به ۱۳ و ۱۴ سال رسیده و سن افرادی که در عرصه فروش و توزیع فعالیت می‌کنند نیز پایین است که اینها همه زنگ خطری است که باید در بحث مبارزه با مواد مخدر به آن توجه شود.

این مقام قضائی با بیان اینکه جوانی که امروز باید چرخ اقتصادی کشور را بچرخاند درگیر مواد مخدر شده است، یادآور شد: حدوداً ۴۰ درصد جرائم در سطح جامعه مربوط به مواد مخدر است و ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم به طور غیر مستقیم ریشه در مواد مخدر دارد.

دادستان رفسنجان خاطرنشان کرد: اکثر سرقتهای خرد توسط افراد معتاد انجام می شود. افراد پشت پرده توزیع مواد مخدر مافیای قدرتمندی هستند و ما نیز برای مقابله باید قوی شویم، امروز درآمدی که در دنیا از بحث مواد مخدر عاید سوداگران مرگ می‌شود سرسام‌آور است.

رئیسی‌نژاد تصریح کرد: اگر بتوانیم در زمینه مبارزه و مقابله و پیشگیری مواد مخدر گام‌های بلندی برداریم امنیت و زندگی بهتری در جامعه داریم.

وی تأکید کرد: امروزه دسترسی جوانان به مواد مخدر دقیقه‌ای شده و همه باید این را به عنوان بحث جدی و مسأله اصلی نگاه کنیم و از کنار آن بی‌تفاوت رد نشویم.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها