کد خبر: 59998 | زمان مخابره: 18:12:17 - چهارشنبه 9 تیر 1395 | بدون نظر | |

اهدای ۲ هزار و ۴۴۱ واحد خون توسط کرمانی‌ها

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: مردم استان کرمان در شب‌های قدر امسال ۲ هزار و ۴۴۱ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش  نشانه نیوز، محمدرضا مهدیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سنت همیشگی اهدای خون در شب‌های قدر اظهار داشت: در مجموع در شب‌های قدر ۲ هزار و ۹۹۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان خاطرنشان کرد: پس از انجام معاینات اولیه اهداءکنندگان خون، ۱۸ درصد از مراجعان به دلایل مختلف پزشکی از اهدای خون معاف موقت یا دائم شدند.

مهدیزاده عنوان کرد: بیشترین اهدای خون امسال بین شهرستان‌های استان در شهرستان کرمان با  یک‌هزار و ۳۵۰ واحد بوده و بعد از آن به ترتیب در رفسنجان ۳۳۵ واحد، سیرجان ۳۱۸ واحد، بم ۲۲۲ واحد و جیرفت ۲۱۶ واحد خون دریافت شده است.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان در شب‌های قدر امسال ۲ هزار و ۴۴۱ واحد خون اهدا کردند، بیان داشت: بیشترین اهدای خون شهرستان کرمان در مهدیه صاحب‌الزمان (عج) با ۶۴۲ واحد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: خون‌های اهدایی از سلامت بسیار بالایی  برخوردار و انتقال خون استان کرمان با کمترین ضایعات روبه‌رو بوده است.

مهدیزاده افزود: افرادی که علاقه‌مند به اهدای خون هستند، اما در لیالی قدر موفق به این کار نشده‌اند، می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان به مراکز ثابت خونگیری در سراسر استان  کرمان مراجعه و خون سالم خود را اهدا کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها