کد خبر: 60723 | زمان مخابره: 8:08:00 - یکشنبه 24 مرداد 1395 | بدون نظر | |

۱۵۸۲ واحد مسکن مهر در جنوب کرمان آماده افتتاح است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: یکهزار و ۵۸۲ واحد مسکن مهر در جنوب کرمان آماده افتتاح است.

به گزارش نشانه نیوز، محمد ساردویی از ساخت شش هزار و ۴۲۳ واحد مسکن مهر در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۱ واحد به بهره برداری رسیده و یکهزار و ۵۸۲ واحد هم آماده افتتاح است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی مسکن مهر در سراسر کشور تصریح کرد: از مجموع مسکن های مهر این منطقه تعداد دو هزار و ۲۰۰ واحد تکمیل نشده که باید این واحدها هم تا پایان سال جاری تکمیل یا تعیین تکلیف شود.
وی گفت: پرداخت نکردن به موقع سهم آورده متقاضیان و طولانی شدن زمان اجرای این طرح ها موجب شده تا این واحدها به بهره برداری نرسند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرستان کهنوج وجود دارد که تاکنون با مراجعه به مسئولان این شهرستان هیچ نتیجه ای برای واگذاری این واحدها حاصل نشده است.
وی با اشاره به فعالیت های این اداره کل در زمینه راه اندازی سایت های مسکن مهر گفت: امسال یک باب مسجد در سایت مسکن مهر جنب سیلوی جیرفت به بهره برداری رسید.
ساردویی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری باید تمامی مسکن های مهر جنوب کرمان تعیین تکلیف شود.
وی به احیای بافت های فرسوده در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: در این منطقه ۲ شهرستان جیرفت و کهنوج در زمینه بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته اند.
وی گفت: در شهرستان جیرفت ۹ محله بافت فرسوده را شناسایی کرده ایم که که تاکنون پنج محله این شهرستان در ستاد بازآفرینی استان تایید و طرح های آن نیز آماده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به سکونتگاه های غیر رسمی جنوب کرمان افزود: فقط یک سکونتگاه غیر رسمی در محله حسین آباد شهرستان جیرفت وجود دارد که برای رفع این مشکل در طرح بازآفرینی به آن توجه شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان کهنوج چهار محله برای وجود سکونتگاه های غیررسمی تایید شده است گفت: در زمینه رفع این مشکل نشستی با فرماندار شهرستان برگزار و مقرر شد از اعتبارات استانی برای این بخش دیده شود.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب را با جمعیتی حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها