کد خبر: 60766 | زمان مخابره: 19:33:43 - سه شنبه 26 مرداد 1395 | بدون نظر | |

سیزدهمین کنفرانس آمار ایران در کرمان برگزار می شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سیزدهمین کنفرانس آمار ایران از دوم تا چهارم شهریور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

 به گزارش نشانه نیوز، مریم احتشام زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کنفرانس آمار ایران به صورت دوسالانه برگزار می شود و انجمن آمار ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت آبفا استان کرمان در برگزاری آن مشارکت و همکاری دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها پل ارتباطی دانشگاه و جامعه به شمار می روند تصریح کرد: متخصصین در همایش ها، پژوهش ها و دستاوردهای برتر خود را ارائه می کنند لذا یک همایش نقش موثری در رفع نیازهای جامعه ایفا می کند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: این دانشگاه از مقوله آموزش به سمت پژوهش و فناوری رفته و از سال ۱۳۷۰ تاکنون بیش از ۵۰ همایش علمی معتبر در سطح ملی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده است.
وی افزود: ۴ کنفرانس بین المللی طی سال های گذشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده و ۲ کنفرانس بین المللی نیز در سال جاری و آینده برگزار خواهد شد.
دبیر علمی سیزدهیمن کنفرانس ملی آمار ایران نیز گفت: مقدمات برگزاری کنفرانس ملی آمار ایران از سال ۹۱ آغاز شده و ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است.
محسن مددی افزود: مقالات رسیده توسط ۶۰ داور از سراسر کشور داوری و ارزیابی شده و ۲۲۰ مقاله در بخش سخنرانی و ۱۳۶ مقاله در بخش پوستر شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر میهمان در کنفرانس شرکت می کنند تصریح کرد: ۲۰ میهمان مدعو از کشورهای ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، نروژ، یونان، سوئیس، انگلستان، لهستان، بلغارستان، اسلوونی، مالزی، تایوان در کنفرانس شرکت خواهند کرد که ۷ نفر از آنها اصالتا ایرانی هستند.
مددی ادامه داد: برگزاری ۱۲ نشست تخصصی، ۲ میزگرد و ۲ کارگاه تخصصی و میزگرد سرشماری آمار ۹۵ از جمله برنامه های جانبی سیزدهمین کنفرانس ملی آمار ایران است.
وی اظهار کرد: قصد داریم با همکاری آموزش و پرورش همایش یک روزه آموزش آمار را یکم شهریور برگزار کنیم، زیرا آموزش و پرورش مناسب ترین مکان برای گسترش فرهنگ آماری است.
دبیر علمی سیزدهیمن کنفرانس ملی آمار ایران تصریح کرد: در ایام برگزاری کنفرانس آمار ایران ۴ کتابچه چکیده مقالات، راهنمای اعضای انجمن آمار، نکوداشت دکتر پاشا استاد برجسته و پیشکسوت آمار ایران و راهنمای کنفرانس منتشر خواهد شد.
وی گفت: معرفی ۲ برگزیده بخش پوستر، اهدای جایزه دکتر بهبودیان به پژوهشگران جوان آمار و جایزه دکتر مشکانی مربوط به داوری برتر مقالات کنفرانس و مجلات آمار ایران در سیزدهمین کنفرانس ملی آمار ایران انجام می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها