کد خبر: 60833 | زمان مخابره: 15:31:35 - یکشنبه 31 مرداد 1395 | بدون نظر | |

۵۲۶ پروژه هفته دولت در کرمان افتتاح می شود

استاندار کرمان گفت: ۵۲۶ پروژه بخش خصوصی و دولتی با اعتبار ۱۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان کرمان افتتاح می شود.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: ۴۱۸ پروژه دولتی با اعتبار ۳ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان کرمان بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: ۱۰۸ پروژه بخش خصوصی نیز با ۹ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال اعتبار در راستای توسعه متوازن این استان در کرمان طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.
استاندار کرمان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۲۵ پروژه دولتی در بخش اقتصادی به مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ۵ پروژه خصوصی به مبلغ ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال و مجموع ۴ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال نیز در هفته دولت آغاز می شود.
وی افزود: ۱۸ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال پروژه در مجموع از سال گذشته در استان کرمان آغاز شده یا به بهره برداری می رسد.
وی گفت: البته پروژه هایی هم در دست بررسی است که چنانچه نهایی شود به اطلاع مردم استان کرمان رسانده می شود.
رزم حسینی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصتی برای ارائه خدمات انجام شده به مردم است و این حق مردم است که از اقدامات یک سال گذشته دولت مطلع شوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در کرمان با توجه به سیاست های راهبردی این استان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی و مثلث توسعه اقتصادی انجام شده است.
استاندار کرمان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست به مردم و رسانه ها پاسخگو باشند و خدماتی که در عمل انجام شده با شفافیت و صداقت به اطلاع مردم برسانند.
وی تاکید کرد: مردم باید از اقدامات دولتی که به آن رای داده اند اطلاع پیدا کنند.
وی تصریح کرد: مدیران دولتی موظفند به رسانه ها پاسخ بدهند و رسانه ها، خبرگزاری ها و مطبوعاتی مجازند بعد از ۳ مرتبه مراجعه به مدیران و نگرفتن پاسخ، نام آن مدیر را اعلام کنند.
رزم حسینی گفت: سیاسی کار نیستم و تا به حال سعی کرده ایم خدمات دولت و نظام را معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه عقب افتادگی تاریخی ۳۰۰ ساله در همه حوزه های کشور وجود دارد تصریح کرد: اما این فاصله را می توانیم کوتاه کنیم و دولت و دستگاه های عمومی خدمات بسیاری انجام می دهند.
استاندار کرمان اظهار کرد: تقاضا داریم مدیران، رسانه ها را در جریان امور بگذارند و با مردم صادقانه حرف بزنند.
وی تاکید کرد: مدیران باید کاستی های موجود را به مردم بگویند و در صورتی که مردم آگاه شوند، قضاوت درست می کنند.
وی تاکید کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی رسالت و حرمت رسانه و قلم است و اگر اطلاع رسانی صحیح به مردم انجام شود، موجب افزایش اعتماد آنها می شود.
رزم حسینی با بیان اینکه چرا با محافظه کاری عمرمان را تلف می کنیم از رسانه خواست مانند دوران دفاع مقدس به میدان بیایند.
وی ادامه داد: هر فردی از هر جناحی پاسخگوی عملکرد خودش است و نباید طوری حرکت کنیم که استحکام نظام و امید مردم تضعیف شود.
وی ادامه داد: مردم پای کار هستند و ناکارآمدی و بی کفایتی ما نباید به نام اسلام و جمهوری اسلامی که بر پایه ایثارگری ملتی بزرگ به وجود آمده نوشته شود.
وی گفت: ما از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و نخواهیم کرد و فرهنگ آزادگی و حریت در سراسر استان کرمان و بین مسئولان، مردم و رسانه ها نهادینه شود.
رزم حسینی همچنین با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در دنیا پیشینه طولانی دارد و شناخته شده است گفت: ایران هم با توجه به قدمت تاریخ گذشتگان ما صنعتی است که می تواند درآمدزایی و ایجاد شغل کند.
وی افزود: سازمان گردشگری برای تسهیل امور مردم به وجود آمده است و اختلاف موجود در زمینه صدور جواز تاسیسات گردشگری بین میراث فرهنگی و اصناف نباید منجر به گرفتاری و سرگردانی مردم در ادارات و وقفه در سرمایه گذاری شود.
استاندار کرمان تصریح کرد: برای تسهیل امور مردم بهتر است کار طبق روال سابق انجام شود و در فرصت پیش رو اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان تجارت، صنعت و معدن استعلامات جدید را دریافت و تعیین تکلیف کنند.
وی بیان کرد: شورای پیشگیری از مفاسد اقتصادی در استان کرمان فعالیت می کند و کرمان تنها استان تشکیل دهنده این شورا در کشور است.
نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حضور جمعی از معاونان استاندار کرمان و برخی مسئولان این استان در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها