کد خبر: 60885 | زمان مخابره: 15:20:21 - چهارشنبه 3 شهریور 1395 | بدون نظر | |

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان: توانمندی های دانش آموزان با نیاز های ویژه تقویت شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: توانمندی های دانش آموزان با نیاز های ویژه باید در راستای جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت تقویت شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمد محسن بیگی در همایش یک روزه مدیران مدارس استثنایی سراسر استان با بیان اینکه خدمت در مدارس استثنایی کاری سخت ؛ اما لذت بخش است، خاطر نشان کرد: اهمیت و شأنیت کار در مدارس استثنایی با ملاک های مادی و دنیوی قابل جبران نیست.

وی افزود: دست محبت کشیدن بر سر دانش آموزان با نیاز های ویژه قابل قیمت گذاری نیست و ارزش مادی برای آن تعیین نمی شود.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: معلمان مدارس استثنایی که با افرادی معلول و آسیب پذیر سر و کار دارند باید انرژی مثبت را به این افراد تزریق کرده و ضمن تاثیر مثبت در طرف مقابل از تخریب روحی و روانی در وجود خود جلوگیری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر توجه به تفاوت های فردی در مدارس استثنایی تاکید کرد و اظهار داشت: زندگی بخشی به دانش آموزان با نیاز های ویژه در قالب آموزش های عملی و  مهارت آموزی ضروری است.

محمد محسن بیگی تقویت توانمندی دانش آموزان با نیاز های ویژه را از مهمترین اهداف آموزش و تحصیل آنها دانست و خاطر نشان کرد: افزایش توانمندی این دانش آموزان زندگی را برای آنها لذت بخش کرده و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری می کند.

وی با عنوان اینکه بیان کردن نقص و معلولیت یک فرد بزرگترین شکنجه روحی و روانی برای اوست، گفت: باید در مدارس استثنایی توانمندی های دانش آموزان  را به گونه ای تقویت کنیم تا مورد هجوم روحی و روانی قرار نگیرند.

محسن بیگی بر تقویت اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان معلول تاکید و تصریح کرد: نجات یک فرد نجات جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت در خانواده، مدرسه و سطوح بالاتر کاری سخت است، گفت: شاخصه ها و اصول مدیریت در هر سطحی  مشترک هستند و آشنایی با این اصول و کاربرد عملی آنها لازمه موفقیت در مدیریت است.

محمد محسن بیگی گفت: از آنجا که تربیت و پرورش انسان هایی دارای روح، روان و اختیار مهمترین هدف آموزش و پرورش است، مدیریت در آموزش و پرورش با سایر نهاد ها تفاوت داشته و  مدیریت دستوری و از بالا به پایین در دستگاه تعلیم و تربیت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش می خواهیم میزان آگاهی افراد را افزایش دهیم  تا منجر به تغییر رفتار و اصلاح رفتار آنها شود افزود: دل دادن دانش آموزان  به صحبت های معلم با زور و اجبار امکان پذیر نیست پس جلب اعتماد دانش آموزان و پاسخ محبت آمیز به نیاز های عاطفی آنها لازمه دست یابی به اهداف آموزشی و پرورشی در کلاس های درس است.

بر پایه  این گزارش؛ همایش یک روزه مدیران مدارس استثنایی سراسر استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در مجتمع فرهنگی آموزشی دانش آموزان استثنایی کوهپایه برگزار شد.

 

 

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها