کد خبر: 60946 | زمان مخابره: 9:44:31 - یکشنبه 7 شهریور 1395 | بدون نظر | |

پایگاه مقاومت بسیج کانون کرمان افتتاح شد

 

پایگاه مقاومت بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان که به نام شهید کانونی ” شهید مسعود کمالی” مزین شده است، در سومین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش نشانه نیوز، در آیین افتتاح این پایگاه که ظهر پنج شنبه چهارم شهریور با حضور مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله، مدیرکل و جمعی از کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برادر شهید مسعود کمالی در مجتمع کانون برگزار شد، حکم مسئولیت پایگاه بسیج کانون کرمان به فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون اهدا شد.

بنا بر این گزارش، سرهنگ پاسدار حمیدرضا حسینخانی مسوول سازمان بسیج کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان در متن این حکم با تاکید بر توجه ویژه به فرامین، تدابیر و منویات ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا، اظهار امیدواری کرده است که با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی و با همت و تلاش هر چه بیشتر امکان حضور سازمان یافته جامعه هدف به ویژه جوانان و نوجوانان در بسیج فراهم آورده شود.

سرهنگ حسینخانی در این حکم ضمن انتصاب سه ساله فاطمه جعفرزاده به عنوان مسوول پایگاه بسیج شهید مسعود کمالی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، بر ایجاد زمینه های حضور هر چه بیشتر کارکنان در صحنه های مورد نیاز انقلاب اسلامی در چهارچوب وظایف سازمانی بسیج و تلاش در جهت پویایی بسیج ده ها میلیونی تاکید کرده است.

 

محسن روحی مدیرکل کانون کرمان:

هدف ما ایجاد ایمان مستقر در ذهن مخاطبان کانون است

مدیر کل کانون کرمان با تاکید بر تلاش برای تقویت باورهای دینی و اسلامی در کودکان و نوجوانان گفت: هدف ما ایجاد ایمان مستقر در ذهن مخاطبان کانون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید مسعود کمالی در کانون، با اشاره به این که فعالیت بسیج فقط محدود  به زمان دفاع و جنگ نیست و در همه ی عرصه ها به بسیج نیاز داریم، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) بسیج یک ارگان در کنار سایر نهادها نیست؛ بلکه روح حاکم بر همه ی فعالیت ها بایستی بسیجی باشد.

روحی افزود: همه ی کسانی که در هر مسند و مقام  به نظام  جمهوری اسلامی خدمت صادقانه می کنند، در واقع یک بسیجی هستند.

وی بسیج را مجموعه ای از انسانهای فداکار، صادق، آماده به کار و با نشاط عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه این ویژگی ها در تمامی همکاران کانون نیز وجود دارد و بدون تردید این  لطف خداوند است که فرصت خدمتگزاری به  کودکان و نوجوانان به آن ها داده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، کودکان را جلوه ای از ذات پاک خداوند دانست و اذعان داشت: خداوند در قرآن، محبت به کوکان را بهترین کارها میداند و جایی که کودکان باشند، ملائک در آنجا بیشتر رفت و آمد می کنند.

روحی نقش کانون  را در پرورش فکر و توانمندسازی کودکان و نوجوانان بسیار مهم و اساسی برشمرد و یادآور شد: مربی کانون نقش مهم و مقدسی برعهده دارد ، به ویژه در این برهه از زمان که گاهی مربیان بایستی کوتاهی و کمبودهای خانواده ها درتربیت و تقویت باورهای فرزندانشان را نیز جبران کنند.

وی با تاکید بر این که هدف ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایجاد ایمان مستقر در ذهن کودکان است، خاطرنشان کرد:اگر در این امر موفق شویم  همین کودکان در آینده ای نه چندان دور در هر شغل و مسندی که قرار گیرند، انسان های صادق و مطمئنی خواهند بود.

مدیرکل کانون کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تاریخ شهر ها و روستاهای ما مملو از رشادت های جوانان و نوجوانانی است که از مناطقی برای دفاع از سرزمین رفته اند که حتی در معرض مستقیم جنگ نبوده است.

وی با اشاره به این که باید راه این انسانهای بزرگ را ادامه دهیم، گفت: شهید مسعود کمالی از مربیان فرهنگی کانون کرمان بوده و کودکان و نوجوانان زیادی را پرورش داده است و اکنون باعث مباهات است که پایگاه مقاومت بسیج کانون به نام ایشان مزین شده است.

این مقام مسوول با بیان این که مقام معظم رهبری نگاه بسیار مثبت و تیزبینی به حوزه کودک و نوجوان دارد، خاطر نشان کرد: روحیه و منش بسیجی در بین کانونی ها به وفور مشاهده شده است و انجام حرکت های فرهنگی در قالب اردوهای جهادی تنها نمونه ای از این رفتار و منش است.

 

 

 

 

مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله کرمان:

کانون تاثیرگذارترین مجموعه برای پرورش نسلی با اعتقادات انقلابی و اسلامی است

مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله کرمان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مکان فرهنگی مقدس است که می تواند بهترین و بیشترین تاثیر را در پرورش افرادی انقلابی با ایمان و باورهای اسلامی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، سرهنگ حمیدرضا حسینخانی مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج ” شهید مسعود کمالی” در کانون، بسیج را مکان مقدسی دانست و گفت: وقتی وارد بسیج می شویم و کارت بسیجی میگیریم باید رسالت و اهداف بسیج را هم به درستی بشناسیم.

حسینخانی افزود: بسیج یعنی حضرت علی (ع) که تمام وجودش را وقف اسلام کرد و ما به عنوان شیعیان امام علی (علیه السلام) وقتی بسیجی می شویم، باید محکم تر از گذشته  و ولایت پذیر محض باشیم.

وی، ولایت پذیر محض بودن را به آگاهی دقیق از دغدغه ها و تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی ) تعبیر کرد و اظهار داشت: مهم ترین دغدغه ی مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ است؛ چرا که دشمن با نفوذ فرهنگی به دنبال تضعیف ایمان و اعتقادات جوانان و نوجوانان ایرانی است.

مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این که آنچه ولایت فقیه و بسج از ما می خواهد در راستای نهج البلاغه و قرآن است، خاطرنشان کرد: واجب امروز که یک واجب الهی است، امر به معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ حسینخانی تصریح کرد: اکنون زمان این است که وارد عمل شویم؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود مشکلات فرهنگی به وجود می آید.

وی گفت: دشمن با تمام توان از طریق نرم افزارهای مختلف، ماهواره و شبکه های اجتماعی، اعتقاد فرزندان این سرزمین را نشانه گرفته است؛ اکنون افرادی تحت نفوذ دشمن قرار گرفته اند و علیه اسلام و انقلاب حرف می زنند که در گذشته انقلابی و مذهبی و در بعضی موارد عهده دار مسئولیت های مهم کشور بودند.

این مقام مسوول، نفوذ دشمن را عامل انحراف جوانان و نوجوانان دانست و یادآور شد: دشمن برای ۵۰ سال آینده ما نیز برنامه ریزی کرده است؛ مسائل فرهنگی در اولویت دشمن است و پس از آن حوزه های اقتصاد و نظامی قرار دارد و در حال حاضر ما به عنوان بسیجی، افسران جنگ نرم هستیم.

حسینخانی با اشاره به این که اکنون در شرایطی قرار داریم که از زمان جنگ تحمیلی سخت تر است، اظهار داشت: محدود به ساعت کار اداری نباشیم؛ باید جهادی کار کنیم تا بتوانیم با حربه های دشمن مقابله کنیم.

مسوول بسیج کارمندان سپاه ثارالله کرمان افزود: شهید مسعود کمالی نمونه ی بارز یک انسان صدیق، وفادار و باایمان است، بکوشیم تا منش، رفتار و باورهای او را الگوی خود قرار دهیم و پایگاه بسیج مکانی باشد که افراد با هم گفتگو کنند، خرد جمعی را به کار گیرند، آسیب ها را بشناسندو برای رفع آن تلاش کنند.

بنا بر این گزارش، جواد کمالی برادر شهید مسعود کمالی نیز در این مراسم با بیان این که فعالیت های ارزشمندی که کانون  در حوزه کودک و نوجوان در استان انجام داده و انجام می دهد قابل تقدیر و تحسین است، گفت: به طور معمول وقتی کاری آغاز می شود در ابتدا مقدمات و بسترهای مناسبی ایجاد می شود، اما نکته مهم ادامه و استمرار کار است.

کمالی با تاکید بر این که همه بایستی برای تعمیم تفکر بسیجی در کشور کمک کنیم، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای اسلامی که درگیر جنگ هستند، نیروهای بسیجی در کنار ارتش آن کشور تاثیرگذاری زیادی دارند؛ باید به بسیجی بودن خود افتخار کنیم ، به قداست آن ببالیم و روز به روز تفکر بسیجی را گسترش و تعمیم دهیم تا مٶثر و ماندگار شود.

وی افزود: رزمندگان ، شهدا و جانبازان می توانند بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان کشور باشند، تلاش کنیم تا رشادت های آن ها را به دنیا معرفی کنیم.

این برادر شهید با اشاره به این که بطن و محور کارهایمان را حق قرار دهیم تا به هدف نهایی برسیم، تصریح کرد: باور داشته باشیم که آینده کشور و دنیا در دستان کودکان و نوجوانان امروز است بنابراین اگر درست تربیت شوند آینده کشور تضمین می شود.

وی برخورداری از سیاست واحد در انجام فعالیت های فرهنگی را یک مسئله مهم و قابل تامل دانست و گفت: اگر در انجام فعالیت های فرهنگی یَد واحد باشیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

کمالی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) مبنی بر این که ” فرهنگ همانند هوایی است که تنفس می کنیم” خاطر نشان کرد: شناخت آسیب ها و کاهش آسیب پذیری مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود و تلاش کنیم جانشین مناسبی برای فرهنگ غرب در ذهن کودکان و نوجوانانمان داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از نامگذاری پایگاه بسیج کانون به نام شهید مسعود کمالی، گفت: بنده نیز شناخت دقیقی از کانون و فعالیت های تاثیرگذار این مجموعه دارم و مطمئنم  فعالیت های کانون برای پرورش نسلی با اعتقادات و باورهای قوی دینی و اسلامی در آینده کشور نمود خواهد داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها