کد خبر: 62425 | زمان مخابره: 10:41:34 - پنجشنبه 8 مهر 1395 | بدون نظر | |

۱۰۰ اختیار به استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی واگذار شد

 

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: ۱۰۰ اختیار از ۲ هفته قبل به استانداران استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی واگذار شده است.

 

به گزارش نشانه نیوز، محمدحسین مقیمی اظهار داشت: فعالیت ستاد انتخابات کشور از اواخر آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: مقدمات انتخابات ۹۶ از جمله آموزش فرمانداران و دست‌اندرکاران را آغاز کرده‌ایم و جو سیاسی کشور بسیار خوب است و احزاب رسمی کشور خود را برای مباحث انتخابات آماده می‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: استانداران در رابطه با عزل و نصب مدیران در استان‌ها اختیارات را بر عهده دارند و جابه‌جایی‌ها را انجام می‌دهند.

وی ابراز داشت: دولت یازدهم دنبال تغییر تمام مدیران نبود و مدیرانی که جابه جا می‌شوند، دلایل مختلفی دارد، بعضی‌ها بازنشسته می‌شوند، بعضی از سازان و ادارات دیگر مأمور هستند و سازمان‌ها با تمدید مأموریت آن‌ها موافقت نمی‌کنند، بعضی از مدیران نیز خواستار جابه‌جایی هستند و عده‌ای هم کارآمدی مورد نظر مسوولان را ندارند و جای خود را باید به افراد کارآمد بدهند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: مدیرانی که برنامه‌های دولت را قبول دارند که این برنامه‌ها شامل قانون و مقررات می‌شود و کارآمدی لازم را داشته باشند، حفظ می‌شوند، اما فشارهایی هم از این طرف و آن طرف است که این را بگذارید یا نگذارید و استانداران و مسولان محلی تلاش‌شان این است که از نیروهای کارآمد، پاکدست، علاقه‌مند به توسعه کشور و مشتاق خدمت استفاده کنند.

مقیمی اضافه کرد: تفویض اختیارات به استان‌ها همیشه مطرح بوده است و در بعضی از دولت‌ها این امر صورت می‌گرفته و در بعضی دیگر دولت‌ها کمتر بوده است.

وی ابراز داشت: برای ساخت یک جاده روستایی هم دولت باید نظر دهد و گاهی بعضی از امور به استان‌ها واگذار می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه وزیر کشور مسئولیت سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: وزیر کشور تاکنون دو، سه سفر به استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی انجام داده است و به نتایج خوبی رسیده‌اند و مشکلات کار را متوجه شده‌اند.

وی بیان داشت: استانداران استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی مواردی را مطرح کرده‌اند تا تصمیم‌گیری به سطح استان واگذار شود و ۱۵۰ پیشنهاد را تقدیم دولت کردیم و هیئت دولت با تفویض ۱۰۰ اختیار از سوی وزارتخانه‌ها به مدیران استانی موافقت کردند و از حدود دو هفته تصمیم‌گیری به استان‌ها واگذار شده است.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: اطلاع رسانی و انتقال دستاوردها و تجربه‌ها امروز به خوبی شکل گرفته است و امروز زمانی که تصمیمی که در کرمان گرفته می‌شود، بسیار سریع به دیگر مناطق منعکس می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه کرمان در تدوین منشور اخلاقی انتخابات پیشقدم بوده است، اضافه کرد: بسیاری از استان‌ها با شیوه‌های خودشان از این منشور الگوبرداری کردند و وزارت کشور هم منشور اخلاق انتخاباتی را تدوین کرد.

وی عنوان کرد: قوانینی که در مجلس تصویب شد به بهتر برگزار شدن انتخابات کمک می‌کند و ما به عنوان وزارت کشور مجری هستیم و قوانین مجلس ملاک کار ما هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره برگزاری جلسات سیاسی عنوان کرد: فعالیت سیاسی در کشور محدودیت زمانی ندارد و می‌توان در قالب قانون فعالیت سیاسی انجام داد اما تبلیغات انتخاباتی باید در زمان تعیین‌شده صورت گیرد.

مقیمی متذکر شد: جلسات سیاسی که در اماکن عمومی مانند مسجد برگزار می‌شود باید برای همه به یک شکل باشد و محدودیت‌ها و اختیارات برای همه یکسان باشد.

وی تصریح کرد: جلسات سیاسی که نیاز به مجوز دارد باید مجوزها را دریافت کنند، اما بعضی مواقع جلساتی از سوی افرادی برگزار می‌شود که حزب رسمی نیستند و به مرور به آن‌ها تذکر داده شده است و بعضی از آن‌ها حزب رسمی راه انداخته‌اند، اما افرادی را داریم که با نام‌هایی فعالیت سیاسی می‌کنند و باید مجوز بگیرند.

مقیمی درباره سفرهای احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته به بعضی از استان‌ها تاکید کرد: احمدی‌نژاد هم مانند آحاد ملت است و قانونگذار برای همه شرایطی را فراهم کرده است تا زمانی که فعالان سیاسی در قالب قانون فعالیت سیاسی انجام دهند از آنها حمایت می‌کنیم، اگر در سفرهای احمدی‌نژاد هم مجوز گرفته شده باشد، مسائل امنیتی را باید تأمین می‌کردیم، لذا تبلیغات خارج از موعد خلاف است و همه باید مطیع قانون باشیم.

وی با بیان اینکه منابع کشور محدود است و همه به دنبال توسعه هستند، افزود: پیگیری‌ها و کارهای اجرایی توسط استانداران، نمایندگان و بزرگان استان‌ها انجام می‌شود و کارهای بزرگی در استان کرمان طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: طی دوره سه ساله گذشته در استان کرمان کارهای خوبی به دست مردم انجام شده است و مسوولان استان زمینه را برای ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج فراهم کردند و این شهرستان می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

مقیمی ابراز داشت: اینکه گاهی مخالفان دولت سعی می‌کنند، کارهای دولت را کم اهمیت جلوه دهند، اما نمی‌توانند به این علت است که مردم اقدامات دولت ازجمله کاهش تورم، اجرای طرح تحول سلامت و خودکفایی در تولید گندم را به چشم خود دیده‌اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها