کد خبر: 63159 | زمان مخابره: 15:55:48 - شنبه 1 آبان 1395 | بدون نظر | |

هشدار مدیر حج و زیارت استان: زائران با آزادبرها راهی کربلا نشوند

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: در خصوص امنیت افرادی که از طریق آزادبرها و دلالان راهی کربلا می‌شوند، نگرانی وجود دارد.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی با تاکید بر این‌که امنیت در مسیرهای تعیین شده برای پیاده‌روی کربلا کاملاً وجود دارد و از این جهت با مشکل روبه‌رو نیستیم، بیان کرد: البته در خصوص امنیت افرادی که از طریق آزادبرها و دلالان راهی سرزمین عتبات عالیات می‌شوند، نگرانی وجود دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی موکب‌های سکونتی و پذیرایی در ایام اربعین گفت: این موکب‌ها اول آبان‌ماه در نجف، کربلا و مسیرهایی که زائران برای رسیدن به عتبات عالیات طی می‌کنند، راه‌اندازی می‌شود.
حجت‌الاسلام صاحبی افزود: زائران با توجه به مهیا بودن شرایط اسکان و تغذیه در این ایام، هیچ فردی را به‌عنوان متولی سکونت قبول نکنند.
وی ادامه داد: در مسیر نجف تا کربلا، موکب‌های سکونتی و تغذیه‌ای به‌صورت فشرده و متراکم وجود دارد و هیچ مشکلی برای سکونت افراد در موکب‌ها نیست.
مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به این‌که پیاده‌روی زائران باید در روشنایی روز انجام گیرد، تصریح کرد: افراد قبل از غروب آفتاب، فضای سکونتی و موکب خود را مشخص کنند.
حجت‌الاسلام صاحبی ادامه داد: در ایام اربعین، حجم موکب‌ها و ارائه‌ی خدمات به اندازه‌ای بالاست که افراد می‌توانند از تسهیلات و خدمات بسیار بالایی بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد این موکب‌ها و تسهیلات، توسط مردم و پنج تا هفت درصد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها راه‌اندازی و ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام صاحبی گفت: مردم عراق همه‌ساله با تأسی از فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام) با عشق و اشتیاق بالایی از زائران اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) استقبال و پذیرایی می‌کنند و بازتاب این شور و علاقه از طریق رسانه‌ها، باعث تسری این فرهنگ به ایران شده است.
وی افزود: در قدیم با باز شدن مرزها، کالا و فرهنگ مردم کشورهای مختلف ردوبدل می‌شد و اکنون هم در پیاده‌روی اربعین که همه‌ساله انجام می‌شود، تبادل فرهنگ بین مردم ایران و عراق انجام می‌گیرد.
مدیر حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: این نوع خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) منحصر به مردم عراق بوده و امروز مردم ایران این رفتار را به‌عنوان یک فرهنگ عاشقانه پذیرفته‌اند که باعث ایجاد موکب‌های خدماتی در داخل ایران شده است.
وی از شمار بالای خیران این حوزه در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: حب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و ایمان و مهربانی، شاخصه‌ی مردم کرمان است؛ بنابراین، با استقبال بی‌نظیر مردم در خصوص ارائه‌ی خدمات به زائران امام حسین (علیه‌السلام) مواجه خواهیم شد.
نجمه ابراهیمی‌نژاد



ارسال نظر


آخرین خبرها