کد خبر: 64501 | زمان مخابره: 11:05:10 - شنبه 13 آذر 1395 | بدون نظر | |

تحقق اقتصاد مقاومتی ، مهمترین وظیفه

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه هم اندیشی با بخشداران شهرستان کرمان ضمن تقدیر از اقدامات موثر بخشداران و پرسنل فرمانداری و بخشداری ها ، فرمانداری کرمان را مجموعه ای توانمند دانست که میانگین تجربه کاری نیروهای آن بیست سال است.

به گزارش نشانه نیوز، وی جایگاه شهرستان کرمان را با دیگر شهرستان ها متفاوت دانست و افزود : آمد و رفت مدیرا ن و مسئولان کشوری و حشر و نشر با مدیران استانی در مرکز استان بسیار بیشتر از سایر شهرستانهاست لذا پاسخگویی ها و آمادگی ها بایستی متفاوت باشد و هر لحظه آمادگی ارائه هر گونه آمار و گزارشی وجود داشته باشد.

توحیدی با اشاره به در پیش بودن ماه های پایانی سال گفت :  اقتصاد مقاومتی مهمترین و با اهمیت ترین وظیفه ما در سال جاری است و هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می شویم کارنامه اقتصادی شهرستان هم بایستی کامل تر و پربارتر شود.

وی با بیان اینکه براساس تأکیدات معاون اول رئیس جمهور که مسئولیت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بر عهده ایشان است ارزیابی مدیران بر اساس نحوه عملکرد آنها در اقتصاد مقاومتی خواهد بود گفت : سعی شود کمبودها و کاستی ها در این زمینه تا پایان سال جبران شود و فعالیت های صورت پذیرفته تدوین شود.

فرماندار کرمان اقتصاد مقاومتی محلات را دارای اهمیت ویژه ای عنوان و اظهار داشت : فعالیت ها و پروژه های عمرانی محلات بسیار مورد توجه است و بایستی پیگیری و دقت بیشتری برای اجرای شدن آنها بکار گرفت.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارای اهمیت بالایی دانست و اذعان کرد :  هر چه شوراها قوی تر باشند کارگزاران نظام راحت تر می توانند خدمت کنند و بعکس ، شورای ضعیف مشکلات مسئولین را مضاعف خواهد کرد.

توحیدی بر اشراف کامل بخشداران بر قوانین تاکید کرد و افزود : بخشدار بایستی علاوه بر اینکه بر قانون تسلط کافی داشته باشد باید اشراف کامل بر ظرفیت های مختلف بخش اعم از اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی داشته باشد باید بداند چه تعداد سرمایه گذار دارد چه میزان پتانسیل های صنعتی و کشاورزی دارد ، چند هکتار سطح زیر کشت با چه میزان محصول و بذر و کود و سم یا چه تعداد دام و طیور در بخش دارد باید بداند چه تعداد خانه بهداشت ، اورژانس جاده ای  و درمانگاه و تخت بستری دارد چه میزان جمعیت و وسعت بخش اوست ، یک بخشدار زمانی می تواند بر کار ادارات بخش نظارت کند که با وظایف هر دستگاه آشنا باشد.

وی در ادامه به بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و ابراز داشت : انتخابات مقوله بسیار جدی است هزینه های زیادی هم صرف آن می شود سهل انگاری یا ناآشنایی با قوانین ممکن است باعث هدر رفتن زحمات هزاران نفر دست اندرکار انتخابات شود.

فرماندار کرمان امنیت را اساس کار بخشداران عنوان کرد و گفت : در بحث امنیت دقت شود ، حتی روی سرقت های خرد و کوچک هم حساس باشید اگر میزان آن در منطقه ای زیاد است باید دلایل آ ن را بررسی کرد که مشکل و کاستی از چیست.

علی سلاجقه معاون فرماندار کرمان نیز گفت : اختیارات بخشدار در بخش مانند فرماندار در شهرستان است لذا باید آگاهی کامل روی تمام مسائل داشته باشد و به صورت مرتب بازدید از پروژه های عمرانی ، شهری و روستایی و نظارت بر عملکرد شرکت تعاونی های دهیاری ها را به صورت ماهیانه انجام دهد.

وی خواستار ارسال منظم صورتجلسات شوراهای اسلامی به فرمانداری شد و بیان داشت : مصوبات شوراهای اسلامی روستایی نیز باید در کمیته انطباق بررسی شود تا بر اساس ضوابط قانونی مشکلی برای اجرا نداشته باشد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری کرمان با تاکید بر نظارت بر عرضه مایحتاج مردم ایراز داشت : بحث نظارت بر بازار ، عرضه آرد ، نان ، سوخت و به طور کلی مایحتاج و اقتصاد خانواده ها بحث بسیار مهمی است که باید در دستور کار همه بخشداران باشد و موارد و مشکلات موجود را احصاء و به کارگروه های مرتبط در فرمانداری ارسال نمایند.

وی همچنین ازبخشداران خواست با توجه به فصل سرماجلسه مدیریت بحران را دربخشها تشکیل وتمهیدات لازم درخصوص آمادگی مواجهه باآن اندیشیده شود.

در ادامه بخشداران نیز به بیان مسائل مربوط به بخش های خود پرداختند



ارسال نظر


آخرین خبرها