کد خبر: 66380 | زمان مخابره: 10:17:43 - جمعه 29 بهمن 1395 | بدون نظر | |

چهارمین یادواره بزرگ شهدای روحانی استان کرمان برگزار شد

امروز جریان نفاق در لباس دین وارد شده و تنها عاملی که می‌تواند در مقابل فتنه‌ی نفاق، جامعه را بیمه کند عنصر جهاد فی سبیل‌الله است.

 

001

 

به گزارش نشانه نیوز، چهارمین یادواره بزرگ شهدای روحانی استان کرمان شامگاه چهارشنبه (۲۷/۱۱/۹۵)به همت طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم(هیئت راویان انتظار) در شهر کریمه اهل بیت(ع)  در محل مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

در این آئین که با محوریت تجلیل از خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزامحمدی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت شهدای انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و خصوصاً شهدای روحانی استان کرمان اظهار کرد: قران کریم در بسیاری از آیات نورانی‌اش سه واژه نورانی ایمان، هجرت و جهاد را با هم به کار می‌برد، جهادی که وجود ملکوتی امیرالمومنین در نهج‌البلاغه آن را از درهای بهشت می‌داند که به روی هر مومنی باز نمی‌شود.

 

 

004

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: باب‌الجنه به عنوان دری از درهای بهشت فقط مخصوص اولیاء  خاص پروردگار است.

 

 

وی افزود: به تعبیر قران جایگاه‌ها در آن جا بر اساس درجات است و عده‌ای از مومنین به مقامی می‌رسند که خودشان میزان رشد و ترقی اهل بهشت قرار می‌گیرند.

 

 

میرزامحمدی در ادامه گفت: قرآن لباس تقوی را بهترین لباس می‌داند و حضرت علی علیه السلام جهاد را لباس تقوی عنوان می‌کند که به تعبیر قرآن مجاهدان در بالاترین مقام قرار می‌گیرند؛ لذا یک مجاهد به درجه‌ای می‌رسد که به واسطه جهاد در راه خدا لباس تقوا را به تن می‌کند و از هوای نفس فاصله می‌گیرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: علی علیه السلام می‌فرماید اگر نعمت جهاد از جامعه‌ای رخت بربندد، پروردگار عالم لباس ذلت و خواری بر تن آن جامعه می‌کند.

 

 

این استاد حوزه افزود: جامعه ای که از جهاد فی سبیل الله غافل شود هیچ جایگاهی نخواهد داشت و میراث آن حقارت است.

 

جامعه‌ای که از عنصر جهاد فاصله بگیرد در راه حق حرکت نمی‌کند

 

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که از عنصر جهاد فاصله بگیرد در راه حق حرکت نمی‌کند و معیار حق را از بین می‌برد و حق محور حرکت نمی‌کند.

 

 

حجت الاسلام میرزامحمدی فقدان بصیرت را دیگر دستاورد غفلت از جهاد فی سبیل‌الله برشمرد که به موجب آن جامعه از عزت و سربلندی فاصله می‌گیرد.

 

 

وی یکی از مهمترین آثار ترک جهاد در فرمایش امام علی علیه السلام را رایج شدن نفاق دانست و افزود: قرآن نیز می‌فرماید، ای پیغمبر اگر گنهکاران به سوی تو آمدند آن‌ها را بپذیر و برایشان استغفار کن.

 

حجت السلام میرزامحمدی تاکید کرد: امام خمینی(ره) نیز با الهام از آیات قرآن فرمودند خطر منافقین بدتر از کفار است و عنصر جهاد را برای عزت امت اسلامی لازم می‌دانستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم مقام معظم رهبری جهاد علمی را مطرح کردند که با توجه به آن کشور ما در دنیا مطرح شد؛ در عنصر اقتصاد هم تعبیر حضرت آقا جهاد اقتصادی است.

 

002

 

وی دوران ۸ سال دفاع مقدس را جلوه‌ای از جهاد دانست که بن بست‌ها را از بین ‌برد چرا که جهاد فی سبیل‌الله بن بست و شکست ندارد.

 

حجت الاسلام میرزامحمدی در ادامه اظهار کرد: واژه‌ی انقلابی بودن به معنای تفکر انقلابی داشتن است که هرگز بوی تعفن نفاق آن جامعه را در بر نمی‎گیرد.

 

تنها عنصر سربلندی و عزت‌مداری، جهاد است

 

 

وی افزود: اسلام جامع‌ترین مواضع فرهنگی را دارد که با اتکا به آن باید انقلابی بیندیشیم و انقلابی عمل و در مسیر جهاد فی سبیل‌الله حرکت کنیم.

 

 

این استاد حوزه گفت: غدیر یکی از جلوه‌های جهاد فی سبیل‌الله بود که پیامبر اکرم عنوان کردند لیکن در این ماجرا جریان نفاق بزرگ‌ترین ضربه را به جریان اسلام زد.

 

 

وی تاکید کرد: در این ۳۸ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، دیدیم که هر ضربه‌ای خوردیم از ناحیه منافقین بود و در ۸ سال دولت اصلاحات بیشترین ضربات به اسلام وارد آمد.

 

 

حجت السلام میرزامحمدی ابراز نمود: امروز جریان نفاق در لباس دین وارد شده و تنها عاملی که می‌تواند در مقابل فتنه‌ی نفاق، جامعه را بیمه کند عنصر جهاد فی سبیل‌الله است.

 

 

 

وی تصریح کرد: روزی به بهانه‌ی برجام؛ باز شدن دروازه‌های تمدن و گفتگوی تمدن‌ها و روزی هم با عنوان آشتی ملی، می‌خواهند جریان نفاق را بر سفره انقلاب بنشانند و مسیر را آلوده کنند.

 

تساهل و تسامح در رابطه با منافقین جایگاهی ندارد

 

حجت الاسلام میرزامحمدی با تاکید بر این که تساهل و تسامح در رابطه با منافقین جایگاهی ندارد، اظهار نمود: ان شاءالله ما تا آخر پای در رکاب  ولایت خواهیم ماند.

 

 

003

 

وی عافیت طلبی را یکی دیگر از علائم منافقین برشمرد و افزود: اینان در سخت‌ترین شرایط کشور، به فکر رفاه و آسایش خود بوده و هستند.

 

 

حجت الاسلام میرزامحمدی در پایان تصریح کرد: خطبه‌ی فدک بهترین منشور سلامت و امنیت جامعه‌ی اسلامی از شر شیاطین داخلی و خارجی است.

 

 

اجرای سرود و همچنین اجرای تئاتر «روحانی بیسیم‌چی» به کارگردانی یوسف صفری بختیاری، و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام سعید بیاضی‌زاده زینت بخش این مراسم بود.

 

لازم به یادآوری است شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان، حجت‌الاسلام سعید بیاضی زاده ۲۲ ساله از شهرستان انار پس از سه بار حضور داوطلبانه در صفوف مدافعان حرمِ بانوی مقاومت حضرت زینب کبری (س) در سوریه به کاروان شهدا پیوست پیوست و در روز پنجشنبه ۱۱ محرم سال جاری، در منطقه‌ی “حماه” هدف آتش مزدورانِ سعودی قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

در این مراسم فیلم‌های کوتاهی از این شهید سعید به نمایش درآمد.

 

گفتنی است استان کرمان ۱۳۰ طلبه‌ی شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها