کد خبر: 67024 | زمان مخابره: 11:22:43 - دوشنبه 30 اسفند 1395 | بدون نظر | |

خطر سرقت اطلاعات شخصی در استفاده از وای فای رایگان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: هنگامی که به یک شبکه وای فای عمومی متصل می شوdید ، یک هکر نیز می‌تواند با اتصال به همان شبکه، براحتی دستگاه‌های موجود در شبکه را اسکن کرده و با استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌‌های عامل‌ و نرم‌افزارها که این روزها بیش از پیش نمود پیدا کرده‌اند، اطلاعات شخصی و محرمانه شما را سرقت کند.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ ” امین یادگار نژاد”  گفت: با عنایت به فرا رسیدن عید نوروز و شروع تعطیلات نوروز بسیاری از مراکز تجاری از جمله هتل ها،رستوران ها و مراکز خرید جهت جذب گردشگر اقدام به ارائه خدماتی می کنند که از مهمترین آنها ارائه خدمات اینترنت  وای فای به صورت رایگان می باشد.
وی افزود: مطمئنا برای افرادی که قصد دارند در هزینه دیتای مصرفی سیم کارت خود صرفه‌جویی کنند یا در طول سفر از ارتباط اینترنتی پرسرعت در دستگاه‌های هوشمند یا لپ‌تاپ خود بهره‌مند شوند، استفاده از این خدمات بسیار لذتبخش است،اما باید توجه داشته باشند در صورت عدم توجه به امنیت شبکه مورد استفاده سرقت اطلاعات و هک را برای افرادفرصت طلب جهت اخاذی،تهدید و یا منافع مالی مهیا کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی گفت :از آنجایی که همه شبکه های فعال وای فای عمومی در مراکز توسط مرکز مورد نظر برای مشتریان در نظر گرفته نشده  قبل از استفاده از اصالت شبکه ارائه شده توسط آن مرکز مطمئن شوید.
وی افزود: پس از اطمینان از اصالت شبکه در صورتیکه از لپ تاپ شخصی جهت ورود به اینترنت استفاده می کنید از فعال بودن فایروال سیستم عامل خود و همچنین به روز رسانی مرورگر و سایرتنظیمات امنیتی اطمینان حاصل کنید.
وی بیان کرد: هنگام استفاده از وای فای عمومی سعی کنید از سایت های مجاز که از پروتکل امن HTTPS استفاده می کنند استفاده کنید و حتما وای فای سیستم یا گوشی خود را خاموش نگه دارید.
رئیس پلیس فتا کرمان  در پایان  افزود :اموری مانند انتقال وجه،خرید اینترنتی،ارسال اطلاعات شخصی و یا اموری از این قبیل را با وای فای عمومی انجام ندهید و هنگام استفاده از وای فای عمومی قابلیت های به اشتراگ گذاری اطلاعات خود را مانند بلوتوث یا برنامه های به اشتراک گذاری فایل را خاموش نگه دارید.برای هر بار ورود به اینترنت عمومی رمز را به صورت دستی وارد کنید و گزینه اتصال خودکار به شبکه اینترنت عمومی را غیر فعال کنید.



ارسال نظر


آخرین خبرها