کد خبر: 67439 | زمان مخابره: 8:22:13 - شنبه 19 فروردین 1396 | بدون نظر | |

به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، کتابخانه تخصصی امام حسین علیه السلام در کرمان احداث می‌شود

این کتابخانه می‌تواند به عنوان یک کتابخانه‌ی تخصصی و مرجع، سال‌ها و قرن‌ها محل نشر حقایق حادثه‌ی کربلا و محلی باشد برای کسانی که به دنبال کسب معرفت بیشتر نسبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌باشند.

به گزارش نشانه نیوز، در حال حاضر پروژه‌ی ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان در حال اجراست؛ این توفیق به لطف الهی نصیب مردم شهیدپرور استان کرمان شده است و بی شک برکاتی برای این خطه در پی دارد.

از جمله کارهایی که به دنبال این توفیق نصیب کرمان شده، طرح راه‌اندازی، تجهیز و ساخت کتابخانه تخصصی امام حسین علیه السلام در همین مکان مقدس است که زمانی معراج شهدا بوده و امروز محل ساخت گنبد حرم مطهر سیدالشهداست. ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان افتخار دارد این خدمت را نیز در کارنامه‌ی خود ثبت کند و ان شاءالله پس از انتقال گنبد حرم مطهر به کربلا، در همین مکان کتابخانه‌ی فوق احداث خواهد شد.

 

photo_۲۰۱۷-۰۴-۰۶_۱۰-۱۰-۱۹

 

در همین رابطه حجت الاسلام اصغر عسکری که در امر جمع‌آوری کتاب‌ها و اسناد مورد نیاز با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان همکاری و مشاوره دارد، اظهار داشت:

 

در رابطه با امام حسین علیه السلام هر کسی هر کاری انجام دهد، کم است؛ چون سرمایه‌گذاری که امام حسین علیه السلام در راه اسلام کرد، سرمایه‌گذاری بی‌نظیری بود و آثار و برکات آن در همه جای دنیا مشهود است؛ فلذا ما هم وظیفه داریم در حد وسع و توانایی خودمان هر کار می‌توانیم انجام دهیم.

 

09

 

حجت الاسلام عسکری ابراز کرد: یکی از کارهایی که به نظر می‌رسد در کنار کار عظیم ساخت گنبد مطهر حرم امام حسین علیه السلام می‌توان انجام داد، ساخت کتابخانه‌ی تخصصی امام حسین علیه السلام در جنوبشرق کشور است که هر سند و مدرکی راجع به قیام سیدالشهدا در کتب شیعه، سنی، دیگر فرق مذهبی و غیر مذهبی، اسلامی و غیر اسلامی هست، جمع‌آوری گردد.

 

وی افزود: لازم است کتاب‌هایی که در رابطه با حادثه عاشورا نوشته شده، اشعاری که سروده شده و هر سند و مدرکی که موجود است، جمع‌آوری شود و قطعاً خودِ آقا در این رابطه عنایت می‌کنند.

 

حجت الاسلام عسکری اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این کتابخانه هر کسی در هر گوشه‌ی دنیا سند و مدرکی در رابطه با حادثه عاشورا بخواهد، ان‌شاءالله در این کتابخانه تخصصی و مرجع بتواند دسترسی داشته باشد و ان شاءالله بتوانیم کار ماندگار و با ارزشی در این رابطه انجام دهیم.

 

وی با اشاره به شروع خرید و جمع‌آوری کتاب‌های مرتبط از دیماه سال ۱۳۹۵ افزود: ان‌شاءالله با پیشرفت کار خرید و جمع‌آوری کتاب‌ها و اسناد مرتبط، به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در همین مجموعه‌ی محل ساخت گنبد مطهر که قبلا نیز معراج شهدا بوده، کار ساخت کتابخانه شروع خواهد شد.

 

08

 

حجت الاسلام عسکری افزود: این کتابخانه می‌تواند به عنوان یک کتابخانه‌ی تخصصی و مرجع، سال‌ها و قرن‌ها محل نشر حقایق حادثه‌ی کربلا و محلی باشد برای کسانی که به دنبال کسب معرفت بیشتر نسبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌باشند.

وی گفت: برای جمع‌آوری کتب و آثار مربوطه و همچنین نحوه مشارکت علاقمندان در این طرح، در آینده فراخوانی منتشر می‌شود تا کسانی که مایلند بتوانند در امر خرید کتاب و یا ساخت کتابخانه مشارکت نمایند.

حجت الاسلام عسکری در خاتمه تاکید کرد: کار بسیار ماندگار و با ارزشی در رابطه با ترفیع گنبد و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین علیه السلام در کربلا در حال انجام است که مستندسازی این کار ضرورت دارد؛ این کار در دستور ستاد عتبات عالیات استان کرمان قرار گرفته و ان‌شاءالله معجزات و کراماتی که در آن مکان مقدس مستمر به ظهور و وقوع می‌رسد، برای آیندگان ضبط و ماندگار خواهد شد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها