کد خبر: 67758 | زمان مخابره: 11:09:02 - دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 | بدون نظر | |

۳ هزار نفر از کرمان به حج تمتع ۹۶ مشرف می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: سه هزار نفر از استان کرمان به حج تمتع سال ۹۶ مشرف می شوند.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام روح الله صاحبی  در نشست خبری افزود: سال ۹۴ تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از کرمان به عربستان برای حج تمتع اعزام شده بودند.

وی با اشاره به مذاکرات هیات ایرانی با مسئولان عربستان در رابطه با حج تمتع امسال تصریح کرد: حفظ شئون، کرامت و عزت حجاج ایرانی در مذاکرات از دفعات قبل بسیار بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل خج و زیارت استان کرمان گفت: با توجه به ضمانت ها و تعامل ها، مسئولان عربستان سعودی بسیار علاقه مند به حضور جدی ایران در حج تمتع امسال بودند و تعامل خوبی در این زمینه برقرار شده که انشاءالله یکی از بهترین حج ها در سال جاری برگزار می شود.
وی با اشاره به فضاسازی های منفی در رابطه با حج امسال در رسانه های مجازی افزود: عده ای با طرح مسائل کذب ایجاد وحشت می کنند و به دنبال آن هستند تا مسلمانان را از فریضه واجب دور کنند و آن را تشویق می کنند.
حجت الاسلام صاحبی تاکید کرد: دیپلماسی قوی در جهان اسلام، دیپلماسی حج است و می تواند نگاه های تنش زا را از یکدیگر دور کند.
وی با اشاره به طرح موضوع دستبندهای الکترونیکی اسرائیلی گفت: این مسئله کذب است و طرح اولیه را ایران برای سهولت شناسایی و دسترسی زائران پیشنهاد داده بود.
وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از ناوگان هوایی در سال های قبل اعزام داخلی بود که امسال با مذاکرات انجام شده صد درصد از ناوگان داخلی برای حمل و نقل حجاج به عربستان استفاده می شود.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: به منظور تامین آرامش و تضمین سلامت حجاج، هیات اپزشکی و هلال احمر در امر خدمت رسانی به حجاج ایران حضور دارند.
وی افزود: مسئله اسکان حجاج در بهترین مکان انجام شده است و حتی مسئولان سعودی پذیرفته اند انگشت نگاری توسط طرف ایرانی انجام شود.
وی با اشاره به حادثه منا در سال ۹۴ تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی هیات ایرانی پیگیری غرامت شهدای حادثه منا بود که با جدیت مذاکره کننده ایرانی جزو محورهای مذاکرات قرار گرفت و از هر خانواده قربانبان منا ۲ نفر به حج تمتع ۹۶ اعزام می شوند.
حجت الاسلام صاحبی گفت: با پذیرش شرایط هیات ایران مراسم برائت از مشرکان در حج تمتع امسال ممنوع نیست و در چادرها برگزار خواهد شد.
وی گفت: مسئولان عربستان سعودی پذیرفتند که ۱۰ نفر از کارکنان کنسولگری ایران از اول مرداد تا انتهای مراسم حج تمتع برای پیگیری مطالبات و امور زائران در عربستان حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هزینه حج تمتع امسال حدود ۱۰ میلیون تومان است تصریح کرد: تمامی هزینه های اخذ شذه از متقاضیان، خدمات تمام شده از هر حاجی است و وجه اضافی دریافت نمی شود.
خجت الاسلام صاحبی بیان کرد: پیش ثبت نام متقاضیان اولویت دار از بیست و سوم فروردین شروع شد و تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها