کد خبر: 67797 | زمان مخابره: 13:25:15 - چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 | بدون نظر | |

معاون استاندار کرمان:۵۰ درصد از ساختمان های ما مربوط به ۳۰ سال قبل است

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت:  فاجعه این است که در شهرمان به تعداد همه مردم مهندس عمران داشته باشیم و هرکس تصمیم بگیرد خودش خانه ای بسازد.

به گزارش نشانه نیوز، “ابوالقاسم سیف اللهی” صبح امروز ۶ اردیبهشت ماه در هفتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به این باور عمومی که “حادثه خبر نمی کند” اظهار کرد: حادثه خبر می کند، اما ما توجه نمی کنیم.

وی افزود: استان کرمان حادثه های متعدد و متنوعی را پشت سر گذاشته و در سال گذشته بیش از ۸۰۰ زلزله زیر ۵ ریشتر را تجربه کرده و اینها هشدارهایی بوده که خداوند و زمین به انسان ها داده است.

سیف اللهی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که باید برای ساخت و سازها و آماده بودن در مقابل حوادث تلاش کنیم، توجه جدی نداریم.

وی بیان کرد: در زلزله بم بیش از ۳۵ هزار کشته و ۵۰ هزار مصدوم داشته ایم که امروز بخشی از این قضایا فراموش شده و به حالت عادی برگشته است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه انصافا نباید این همه تلفات و خسارت در زلزله بم و زرند داشته باشیم، گفت: واقعا آسیب پذیر هستیم که بخشی از مسئله مربوط به متولیان دولتی است و باید پاسخگو باشند و بخش دیگر سرمایه گذاران بخش ساختمان و ساخت و ساز هستند.

وی افزود: ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان کرمان داریم که بیش از ۷۰ درصد از ساختمان های روستاها در مقابل زلزله های کوچک مقیاس مقاوم نیستند و این ساختمان ها در خطرپذیری و بحران آفرینی در استان و کشور موثر هستند.

سیف اللهی تصریح کرد: درحاشیه شهرهای کشور ۱۳ میلیون نفر زندگی می کنند که ساخت و ساز منازل آنها از قوانین نظام مهندسی تبعیت نکرده و در صورت بروز حادثه، مشکلات زیادی به وجود می آید.

وی بیان کرد: سالانه ۸۰ میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در کشور صادر و ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی ساختمانی، سازه ای، سدسازی و پل سازی سرمایه گذاری می شود و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه ۵۰ درصد از ساختمان های ما مربوط به ۳۰ سال قبل است، اظهار کرد: نظارت بر اجرا بحث مهمی است و فاجعه این است که در شهرمان به تعداد مردم مهندس عمران داشته باشیم و هرکس تصمیم بگیرد خودش خانه ای بسازد که قطعا سازه ها، پایدار نخواهد بود و در زلزله و حوادث تبعات بسیار بدی به دنبال خواهد داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها