کد خبر: 68835 | زمان مخابره: 10:47:39 - چهارشنبه 24 خرداد 1396 | بدون نظر | |

اعلام اولویت های جدید حج تمتع در استان کرمان

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از اعلام اولویت های جدید حج تمتع این استان جهت تکمیل ظرفیت کاروان حج ۹۶ خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام روح الله صاحبی افزود: دارندگان قبض ودیعه تا مورخ ۳۱ اردیبهشت ۸۶ هرچه سریعتر جهت تکمیل ظرفیت کاروان حج ۹۶ نسبت به ثبت نام خود در کاروان های حج شهر کرمان و جیرفت اقدام کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت کاروان های سایر شهرستان های استان بجز کرمان و جیرفت فراخوان مذکور به منظور تکمیل ظرفیت خالی یکی از کاوران های این ۲ شهر می باشد و در صورت تکمیل ظرفیت روند ثبت نام متوقف خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: سه هزار نفر از استان کرمان به حج تمتع سال ۹۶ مشرف می شوند.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه درسالهای گذشته انگشت نگاری از زائران در فرودگاه های عربستان انجام می گرفت با تمهیدات بسیار خوبی که با دولت عربستان صورت گرفته درحج سالجاری انگشت نگاری از زائران در فرودگاههای ایران انجام می گردد و همچنین بهترین اسکان را برای حجاج ایرانی را در نظر گرفتند.
وی با اشاره به استفاده از دستبند الکترونیکی در حج ۹۶۶ تصریح کرد: توجه به اینکه همه ساله درحج گاها زائرانی گم می شوند و یا مشکلی برای آنها به وجود می آید سازمان حج وزیارت جهت سهولت ودسترسی راحت تر به زائران به دنبال ساخت این دست بندها بوده که هم اکنون درکشور خودمان و توسط شرکتهای ایرانی این دستبند ساخته شده و حجاج عزیز درحج تمتع سالجاری از آن استفاده می نمایند.
حجت الاسلام صاحبی با اشاره به انتشار برخی مطالب درفضاهای مجازی و رسانه ای درخصوص صحبت های واعظین ومفتی های عربستانی افزود: درچند سال گذشته هیچ یک از واعظین عربستان نه درخطبه های نماز جمعه و نه درجایی دیگر درخصوص اینکه ریختن خون شیعه مباح است هیچ صحبت و یا گفتگویی انجام نداده اند.
وی تاکید کرد: با توجه به ضمانت ها و تعامل ها، مسئولان عربستان سعودی بسیار علاقه مند به حضور جدی ایران در حج تمتع امسال هستند و تعامل خوبی در این زمینه برقرار شده است .



ارسال نظر


آخرین خبرها