کد خبر: 68949 | زمان مخابره: 10:46:54 - سه شنبه 30 خرداد 1396 | بدون نظر | |

تسریع در اجرا سیستم های نوین آبیاری/ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با موضوع تغذیه درختان پسته

تسریع در اجرا سیستم های نوین آبیاری با رفع موانع و مشکلات در شهرستان کرمان/ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با موضوع تغذیه درختان پسته در بخش کشاورزی شهرستان رفسنجان

به گزارش نشانه نیوز، با تسریع در امر تشکیل پرونده کشاورزان، ارجاعی به سازمان نظام مهندسی و رفع مشکلات استعلامات در ماههای آینده اجرای سیستمهای نوین آبیاری در شهرستان کرمان روند رو به رشدی خواهیم داشت.

دومین جلسه کارگروه آبیاری تحت فشار شهرستان کرمان در سالجاری با حضور مدیر، رؤسای مراکز خدمات و کارشناسان آب و خاک شهرستان بمنظور بررسی عملکرد آبیاری تحت فشار در مراکز خدمات و همچنین ارائه راهکارهای لازم جهت توسعه روشهای نوین آبیاری در محل سالن کنفرانس این مدیریت برگزار گردید.

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با بیان اینکه در شهرستان کرمان تاکنون میزان ۱۰۷۰۰هکتار آبیاری تحت فشار اجرا گردیده و۶۸۰ هکتار نیز در حال اجرا می باشد، افزود: در سال جاری ۱۵۹۰ هکتار پرونده متقاضیان اجرای طرح آبیاری تحت فشار  تشکیل و در مرحله اخذ استعلامات و تهیه طرح می باشند.

مسعودی با اشاره به اینکه با برگزاری کلاسهای آموزشی جهت بهره برداران، شناسایی و معرفی آنها جهت توسعه سیستمهای نوین آبیاری تسریع می گردد، اذعان داشت: با تسریع در امر تشکیل پرونده کشاورزان، ارجاعی به سازمان نظام مهندسی و رفع مشکلات استعلامات در ماههای آینده اجرای سیستمهای نوین آبیاری در شهرستان کرمان روند رو به رشدی خواهیم داشت.

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با موضوع تغذیه درختان پسته در بخش کشاورزی شهرستان رفسنجان

در راستای اهمیت اطلاع رسانی وآگاهی بخشی باغداران شهرستان رفسنجان کلاس آموزشی با موضوع تغذیه درختان پسته برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در راستای اهمیت اطلاع رسانی وآگاهی بخشی در بخش کشاورزی کلاس آموزشی با موضوع تغذیه درختان پسته باحضور تعدادی از کشاورزان منطقه وکارشناسان کشاورزی در محل مرکز خدمات کشاورزی حومه رفسنجان برگزار شد.

رضایی در این کلاس اهمیت جذب پتاسیم در سال های پر بار نسبت به سال های کم بار را برشمرده و افزود: بیشتر پتاسیم در زمان پر شدن دانه جذب می گردد و علائم کمبود پتاسیم هم در برگ و هم در دانه قابل تشخیص است که در برگ به صورت حاشیه کوچکی اطراف برگ میسوزد و در دانه هم سقط جنین صورت می گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها