کد خبر: 68967 | زمان مخابره: 17:22:33 - سه شنبه 30 خرداد 1396 | بدون نظر | |

قطب چهارم زیارتی کشور، نیازمند توجه مسئولین و خیّرین است

جمعی از خبرنگاران کرمان شامگاه دوشنبه ۲۹ خرداد زائر و مهمان بارگاه امام‌زاده سید محمد ابن ابراهیم مجاب مشهور به شاهزاده محمد شدند.

به گزارش نشانه نیوز، در این مراسم معنوی حسین صفا بخش رئیس هیئت امنای آستان شاهزاده محمد ضمن توضیحاتی پیرامون این مکان مقدس گفت: سید بزرگواری که در این مکان در شهر کرمان دفن شده است، جد یک سوم سادات موسوی ایران و عراق و پاکستان می‌باشد که به اتفاق دو تن از برادران خود سال ۲۴۱ هجری قمری به سیرجان تشریف آوردند و ۵ سال بعد مردم کرمان از این بزرگوار دعوت کردند که به کرمان تشریف آورند.

وی افزود: سید محمد از علما و با دو واسطه به امام هفتم علیه السلام میرسند و از امام‌زاده‌های شاخص و قطب چهارم زیارتی کشور محسوب می‌شوند.

صفا بخش در ادامه اظهار داشت: پدر ایشان سید ابراهیم مجاب هستند که در حرم امام حسین علیه السلام دارای رواق می‌باشند و جدشان امام موسی کاظم علیه السلام است.

وی تعداد فرزندان و نوه‌های سید محمد را ۳۷ نفر ذکر کرد که در شهرهای زرند، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، بم و راین ساکن بوده‌اند و سید محمد سال ۳۰۱ هجری قمری به فرمان حاکم وقت کرمان به شهادت می‌رسند و در همین مکان که امروز به نام آستان شاهزاده محمد معروف است، به خاک سپرده می‌شوند که شجره نامه‌ی ایشان هم موجود است.

صفا بخش افزود: بعد از امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها و احمد ابن موسی در شیراز، شاهزاده محمد چهارمین قطب زیارتی کشور است و علمای بزرگواری مانند سید رضی و سید مرتضی مشهور به علم الهدی از نوادگان ایشان هستند و پدر ایشان سید ابراهیم هر وقت به حرم امام علی و امام حسین علیهم السلام وارد می‌شدند و سلام می‌دادند از آن ائمه بزرگوار جواب می‌شنیدند و به همین دلیل به ابراهیم مجاب معروف شدند.

وی در خاتمه به حضور ۳۰۰ خادم افتخاری در این بارگاه اشاره کرد و گفت در طول سال و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در این مکان برگزار می‌شود که متاسفانه فضای موجود جوابگوی سیل عاشقان نیست و نیازمند توسعه می‌باشد.

لازم به ذکر است این مکان مقدس که در خیابان ۱۷ شهریور شهر کرمان واقع شده، جهت توسعه فضای موجود، ایجاد پارکینگ و استفاده‌ی بهینه جهت امور فرهنگی و مذهبی به توجه مسئولین و خیّرین نیازمند است. خیابانی که این زیارتگاه در آن واقع شده به تعریض و توسعه نیاز دارد و متاسفانه برخی از وعده‌های مسئولین برای این مهم بر زمین مانده است.

بسیاری از زائران این بارگاه ملکوتی از راه دور و نزدیک حاجت روا شده و این موارد در دفتر آستانه شاهزاده محمد ثبت و بایگانی است و کرامات بسیاری از این بزرگوار مشاهده شده است.

پایان بخش حضور خبرنگاران در شاهزاده محمد، نشستن بر سفره‌ی افطار و میهان شدن بر خوان امامزاده محمد بود.

 

 

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها