کد خبر: 68996 | زمان مخابره: 11:18:16 - چهارشنبه 31 خرداد 1396 | بدون نظر | |

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام ۷۷ شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در “البوکمال” دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته موفق به آزادسازی مناطق زیادی از نواحی حومه جنوبی رقه شدند.

به گزارش نشانه نیوز، نیروهای ارتش سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته موفق به آزادسازی مناطق زیادی از نواحی حومه جنوبی رقه شدند.

*آزادسازی منطقه «تل الرابیه» در جنوب شرقی دمشق/ ارسال ۳۷ کامیون حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه به حومه پایتخت

آزادسازی تل الرابیه دمشق

ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح تروریستی در جنوب شرقی دمشق و به‌جای گذاشتن تلفاتی گسترده در میان تکفیری‌ها، بر منطقه «تل الرابیه» تسلط یافت.

اما در پی بمباران منطقه الدخانیه از سوی عناصر تروریستی مسلح، یک شهروند سوری به‌شهادت رسیده و ۵۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.
گفتنی است که الدخانیه و دیگر مناطق واقع در حومه دمشق، جزو طرح نواحی ذکر شده در تفاهمنامه روسیه پیرامون مناطق کاهش درگیری است.

هلال احمر سوریه با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دفتر سازمان ملل متحد، کاروانی از کمک‌های انسان‌دوستانه را که شامل ۳۷ کامیون حامل مواد غذایی بود به مناطق «حرستا، مدیرا و مسرابا» در حومه دمشق رساندند.

لازم به‌ذکر است که تاکنون ۱۱ هزار نفر از اهالی مناطق یادشده توانسته‌اند از این محموله‌های غذایی استفاده کنند.

*آزادسازی «آراک» به‌روایت تصویر

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام 77 شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام 77 شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در

شبکه بین‌المللی المنار در گزارشی، تصاویری ویژه را از ورودی‌های ایستگاه سوم منطقه «آراک» در بیابان تدمر، پس از آزادسازی این منطقه منتشر کرد.

*جنایت جدید داعش در «البوکمال» دیرالزور؛ اعدام ۷۷ شهروند بی‌گناه

تروریست‌های داعش در جنایتی تازه، ۷۷ نفر از شهروندان شهر البوکمال را در حومه جنوب شرقی دیرالزور اعدام کردند. تکفیری‌ها، عضویت اهالی این منطقه در گروه کماندوهای عناصر جیش‌الحر را بهانه این اقدام ضدبشری خود اعلام کردند.

*جنایتی دیگر از ناحیه ائتلاف آمریکایی در «تل‌الجابر» حسکه

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام 77 شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در

درپی بمباران منطقه «تل الجابر» در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق از سوی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، ۱۲۲ نفر که اغلب آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، کشته شدند.

تل‌الجابر یکی از مناطق واقع در حومه جنوب شرقی حسکه است.

لازم به‌ذکر است که نیروهای ائتلاف به‌اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا، تاکنون هزاران نفر را به‌بهانه حمله به مواضع تروریست‌ها در نواحی مختلف سوریه، مورد هدف قرار داده‌اند.

*تثبیت تسلط نیروهای مقاومت بر شهر «الرصافه»/ انهدام تجهیزات نظامی و متنوع داعش در حومه جنوبی رقه

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام 77 شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در

وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از پیشروی گسترده نیروهای سوری و دستاورد برجسته نیروهای مقاومت در حومه جنوبی رقه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش سوریه با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت، عملیات نظامی موفقی را در حومه رقه جنوب به‌انجام رسانده و توانستند تسلط خود را بر شهر «الرصافه» و بیش از ۲۰ شهرک و زمین زراعتی این منطقه تثبیت کنند.

به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ مهم‌ترین شهرک‌ها و زمین‌های زراعتی که در حومه جنوبی رقه به‌تسلط نیروهای مقاومت درآمدند، عبارتند از: العیساوی، جعیدین، الکرادی، خربه المیتاها، الصیان، حقل نفط الثوره، محطه نفط الرصافه، ضهره أنباج، جب أبیض، بئر أبو السنابل، خربه علاوی الدخیل، جب الغانم، أبو سوسه، جب عزیز، بئر أنباج، شاره أنباج، تل قلیب، بئر قلیب، جب أفابوس، جب مشرفه أنباج، تل العفطه، رجم الهوره، رجم الصافیه، بئر الدران، فر العداد.

لازم به‌ذکر است که این نبردها موجب به‌هلاکت رسیدن شمار زیادی از تروریست‌های داعش شده و در ادامه انهدام ۶ خودروی زرهی BMB، راکت‌انداز، ۱۱ دستگاه تانک، ۱۰ توپ، ۹ خمپاره‌انداز و بیش از ۱۰۰ خودروی مختلف را به‌همراه داشت.

رقه یکی از مهم‌ترین و در واقع اصلی‌ترین مقر تروریست‌های داعش در سوریه به‌شمار می‌رود. میزان پیشروی‌های نیروهای ارتش سوریه و خسارات وارد شده به تروریست‌ها بیانگر آنست که مدل نابودی و از بین رفتن محور تروریسم که پیش از این در عراق به‌وقوع پیوسته بود، هم‌اکنون در رقه سوریه تحقق می‌یابد.

*عملیاتی که ۱۱۲ کیلومتر مربع از شرق تدمر را به‌خاک سوریه بازگرداند

«تل‌الرابیه» به آغوش جغرافیای دمشق بازگشت/ اعدام 77 شهروند بی‌گناه، جنایت جدید داعش در

منابع نظامی از پیشروی ۱۱۲ کیلومتری رزمندگان مقاومت سوری در جنوب شرقی تدمر خبر دادند. بر این اساس یگان‌هایی از ارتش سوریه با مشارکت رزمندگان مقاومت، محدوده عملیاتی خود را به شرق تدمر رساندند.

در جریان این عملیات، نیروهای سوری طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند بر ۱۱۲ کیلومتر از مناطق شرقی تدمر تسلط پیدا کنند.

یگان‌های مقاومت ضمن بازگرداندن امنیت به ایستگاه سوم و منطقه «ظهر حمار» در جنوب شرقی تدمر، خسارات گسترده‌ای را به تروریست‌های داعش وارد کردند.



ارسال نظر


آخرین خبرها