کد خبر: 69410 | زمان مخابره: 8:39:50 - یکشنبه 25 تیر 1396 | بدون نظر | |

نفوذ به پاتوق های معتادان/هشدار در خصوص گرایش افراد به مواد مخدر

جانشین معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه تیم های سیار بهزیستی به داخل پاتوق های معتادان نفوذ کرده اند، گفت: خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد ارائه شده است.

به گزارش نشانه نیوز، حشمت الله برجسته اظهار کرد:  سازمان بهزیستی در سال ۹۴، ۱۷ مرکز ان جی او داشت که در سال ۹۵ به ۵۰ مرکز افزایش یافت و در مجموع ۱۵۷ هزار و ۴۵۱ نفر تحت پوشش آموزش های پیشگرانه اعتیاد در این مراکز توسط ۲۴۶ محیط شهری، روستایی، ادارای، نظامی و آموزشی قرار گرفته اند.

برجسته با اشاره به اینکه امیدواریم امسال ۱۰ درصد رشد در زمینه پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم، گفت: در زمینه درمان ۷۱ مرکز درمانی و کاهش آسیب های اجتماعی توسط بهزیستی و ۲۵۷ مرکز از طریق دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

جانشین معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در مجموع ۳۲۸ مرکز درمان و کاهش آسیب در استان کرمان وجود دارد که در سال ۹۵، ۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر در مراکز بهزیستی و ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دانشگاه علوم پزشکی درمان شده اند که در مجموع به ۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر در این زمینه خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم های سیار بهزیستی به داخل پاتوق های معتادان نفوذ کرده اند، عنوان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد ارائه شده است.

برجسته تصریح کرد: در هفته بهزیستی دومین مرکز غیر دولتی تی سی در شهرستان بم راه اندازی می شود.

وی با اشاره به تاسیس خانه های بین راهی برا معتادان بدون سرپرست، افزود: این افراد به طور رایگان پذیرش می شوند و بعد از درمان و آموزش های فنی و حرفه ای به سازمان بهزیستی برای دریافت وام اشتغال معرفی می شوند.

وی گفت: در استان کرمان ۱۰ مرکز دی آی سی، چهار مرکز سرپناه شبانه، دو مرکز خانه بین راهی، دو مرکز اقامتی بلند مدت و ۲۸ مرکز اقامتی میان مدت وجود دارد که در سال ۹۶ حدود پنج درصد قابل افزایش هستند.

جانشین معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: ۵۳.۲ درصد از مصرف کنندگان بین سن ۱۶ تا ۶۴ سال هستند که به صورت تفننی و آزمایشی حداقل یکبار تجربه مصرف مواد مخدر را داشته اند.

وی ادامه داد: در استان کرمان  ۶.۵ درصد حشیش، ۷.۱ درصد هروئین مصرف می کنند و به ترتیب تریاک، حشیش و شیشه رتبه های اول تا سوم مصرف را در سطح کشور دارند.

وی یادآور شد: نگرش مثبت به مصرف مواد مخدر در استان کرمان ۳۹ درصد است و این در حالی است که در کشور این نگرش ۲۸ درصد است و استان کرمان ۱۱ درصد در این زمینه از نرم کشوری بیشتر است.



ارسال نظر


آخرین خبرها