کد خبر: 69480 | زمان مخابره: 10:26:33 - سه شنبه 3 مرداد 1396 | بدون نظر | |

برخورد شدید با باندهای قاچاق مشروبات الکلی در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد

آمادگی لازم جهت تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری در جنوب استان کرمان وجود دارد.

به گزارش نشانه نیوز، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادگستری استان کرمان آمادگی لازم جهت تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری در جنوب استان کرمان را دارد

یدالله موحد در شهرستان جیرفت اظهار داشت: دستگاه قضائی با تمام امکانات و ظرفیت از سرمایه گذاری ومالکیت های مشروع حمایت خواهد کرد و با مفاسد اقتصادی که مانع تحقق اقتصاد مقاومتی هستند برخورد خواهد شد.

برخورد شدید با باندهای قاچاق مشروبات الکلی در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مسمویت مشروبات الکلی در شهرستان سیرجان گفت:نیک ورز دادستان سیرجان  به عنوان قاضی ویژه جهت شناسایی عوامل توزیع کننده مشخص شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هشدار داد:دستگاه قضائی با شدت بیشتر با عرضه کنندگان مشروبات الکلی وبا باندهای قاچاق مشروبات الکلی برخورد خواهد کرد.

وی بر انجام کارهای فرهنگی بیشتر در این زمینه تاکید کرد وافزود:نهادهای فرهنگی بایستی کمک نمایند تا بتوانیم با این پدیده شوم مقابله نماییم.

بحث تراکم ورودی پرونده ها به سیستم قضائی یک بحث جدی ودر سطح ملی مطرح است

رئیس شورای قضائی استان کرمان  با اعلام اینکه بحث تراکم ورودی پرونده ها به سیستم قضائی یک بحث جدی در سطح ملی است،افزود:دستگاه قضائی در برنامه چهارم توسعه قضایی کشور برنامه هایی را برای کاهش ورودی دنبال می کند.

وی عنوان کرد:قوه قضائیه لایحه ای در دست تدوین برای شکل گیری نهاد داوری دارد که درسطح کشور این نهاد تشکیل شود تا بتواند از ظرفیت مردم استفاده شود.

صلح وسازش ۴۸درصدی در پرونده های شوراهای حل اختلاف جیرفت

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر نقش موثر نهاد مدنی شورای حل اختلاف اشاره کرد وافزود:درسال گذشته ۱۱هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف جیرفت شد که ۴۸درصد پرونده ها منتهی به صلح وسازش شده است.

کرمان در مسیر ترانزیت وگلوگاه قاچاق باندهای بین المللی مواد مخدر قرار دارد

وی افزود:استان کرمان به دلیل اینکه در مسیر ترانزیت وگلوگاه قاچاق باندهای بین المللی مواد مخدر قرار دارد بحث عمده جمعیت کیفری زندانیان مربوط به مواد مخدر است به نحوی که ۷۰درصد از جمعیت زندان های استان کرمان را محکومین مرتبط با جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند.

رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد:قطعا با این طرحی(الحاقیه یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر) که در مجلس شورای اسلامی مطرح است تبدیل به قانون شود امکان کاهش جمعیت کیفری تا حدود زیادی وجود دارد.

موحد تاکید کرد:قانون مبارزه با مواد مخدر بایستی کارشناسی شود وابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گیرد وتبدیل به یک قانون جامع شود تا نتایج اثربخشی را بدنبال داشته باشد



ارسال نظر


آخرین خبرها