کد خبر: 69581 | زمان مخابره: 21:26:54 - چهارشنبه 4 مرداد 1396 | بدون نظر | |

ترویج فرهنگ وقف برای قرآن یک ضروریت است/ کمبود موقوفات قرآنی در کرمان

مدیر کل اوقاف کرمان با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی در استان تصریح کرد : وقف بر تعالیم قرآن کریم وشناخت حضرت ولی عصر(عج) ازجمله نیاتی است که متاسفانه نسبت به آن بی توجهی و غفلت شده است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ضمن تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س)و آغاز دهه کرامت گفت: این ایام پربرکت یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

وی افزود:دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشدکه به عنوان  لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

قاسمی زاده با تشریح رسالت اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن کریم به اهمیت بر شمردن برگزاری رویداد های قرآنی توسط سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: این مسابقات هر ساله از مقاطع شهرستانی شروع می شود و پس از برگزاری رقابتها در مراحل استانی و کشوری تا مرحله بین المللی ادامه خواهد داشت.

وی به چهلمین دوره برگزاری این رقابتهای برای اولین بار در سیرجان اشاره کرد وگفت: ۳۹۰ نفر منتخب استان جهت حضور در کرسی مرحله کشوری در ۱۰ رشته به رقابت می پردازند.

مدیر کل اوقاف کرمان برگزاری مسابقات قرآن کریم و وبر پایی محافل انس با کلام وحی را یکی از اولویتهای مهم سازمانی اوقاف عنوان کرد و افزود: امیدواریم شرایط  لازم جهت برگزاری این مسابقات در هر نقطه استان فراهم شود .

وی گفت: مادر ظاهرامر کتاب قرآن را می بینیم اما در باطن به درک مفاهیم ومعانی آن عمل وتوجهی نداریم، خطاب به قرآن آموزان تصریح کرد: افتخار هر قرآنی این باید باشد که بتواند کسانی را به مانوس شدن به کلام وحی تشویق کند.

وی  با اشاره به به کمبود موقوفات قرآنی وضروریت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه ،وقف بر تعالیم قرآن کریم وشناخت حضرت ولی عصر(عج) را ازجمله  نیاتی عنوان کرد که متاسفانه نسبت به آن بی توجهی و غفلت شده است.

قاسمی زاده با اشاره به اینکه سهم موقوفات قرآنی نسبت به کل موقوفات ثبت شده در استان ناچیز است ، خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده به ماهیت نوین وقف ،هنوز به شکل سنتی به آن توجه می شود.

وی گفت: در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبرو هستیم و عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این مهم مشارکت کنند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها