کد خبر: 71620 | زمان مخابره: 21:20:12 - چهارشنبه 26 مهر 1396 | بدون نظر | |

شهید حججی تلاش های دشمنان را بی تاثیر کرد

شهید حججی تلاش های دشمنان را بی تاثیر کرد.

به گزارش نشانه نیوز، سیدابراهیم یزدی، پیشکسوت رسانه ای استان، امروز(۲۶ مهر)در نشست بسیج رسانه استان، رسانه را دارای قدمتی به درازای آغاز خلقت آدم دانست و تصریح کرد: در کنار رسالت هر یک از پیامبران، موضوع رسانه با جدیت و روشنگری در طول تاریخ وجود داشته و تنها، شکل کار متفاوت بوده است لذا هم طراز با رسالت پیامبران است.

وی با بیان اینکه اگر کار رسانه ای انجام نمی شد، بسیاری از کارها بر زمین می ماند؛ اظهار داشت: خداوند کریم شگفت انگیزترین رسانه یعنی کتاب قرآن کریم را در اختیار رسول الله قرار داد که در هر عصر و تاریخ، این رسانه پرمحتوا و عظیم کاربرد دارد و امروز برای استفاده ما در اختیار است.

یزدی نژاد ادامه داد: یک بخش کار رسانه، اطلاع رسانی است اما بخش مهمتر، تأثیرگذاری و فرهنگسازی است؛ با همه پیشرفت ها و تکنولوژی و انفجار اطلاعات اما آنچه از قلم جاری می شود ماندگارتر و مستند است؛ رسانه های امروز با هیچ عصری قابل مقایسه نیستند و از ابتدای انقلاب ظرفیت سازی عظیمی در حوزه رسانه شده  و ابعاد کار بالا است و تنوع در رسانه ها موج می زند.

وی با اشاره به اینکه ما در عصر حاکمیت اسلام و ولایت دارای هویت هستیم و این نعمت بزرگی است که هر چقدر هم تلاش کنیم باز مدیون هستیم؛ بر لزوم کار هدفمند و تأثیرگذار تأکید کرد و گفت: به وظیفه عمل و نتیجه را به خدا واگذار کنیم که این از رسانه های متعهد و بسیجی انتظار می رود.

مسئول سابق بسیج رسانه استان کرمان به انتشار نخستین نشریه در استان کرمان که به همت شهید طایی و سردبیری وی با عنوان «جهاد» راه اندازی شد اشاره و تصریح کرد: بسیج و بسیجی باید کارهای بر زمین مانده ای که دیگران انجام نمی دهند را با مدیریت جهادی و میدانی انجام دهد که این جزو فرهنگ ماندگار امام راحل است.

وی با تصریح به اینکه دشمن تلاش های زیادی می کند اما یک نفر مثل شهید حججی یا یک سخنرانی رهبری، همه این تلاش ها را بی تأثیر می کند؛ با اشاره به اینکه هیچگاه نباید یک سازمان را فدای فرد یا افراد کرد؛ تأکید کرد: همه برای فرهنگ بسیج کار می کنیم و این مسیر باید تداوم یابد.

این پیشکسوت رسانه ای استان کرمان با اعلام اینکه به زودی مجمع نویسندگان و روزنامه نگاران انقلابی کرمان را راه اندازی می کنیم؛ خاطرنشان کرد: این مجمع در جهت تضعیف هیچ تشکل و صنفی نیست و ما معتقدیم انقلابی کسی است که از همه خواسته های شخصی خود بگذرد.

وی این مطلب را هم متذکر شد: کرمان در راه اندازی بسیج رسانه پیشگام بوده و در سال ۹۰ و در جریان سفر سردار نقدی به کرمان، پیشنهاد آن مطرح و بعدها به کل کشور ابلاغ شد و در این چند سال در کرمان رسانه ها با گرایش های مختلف در این تشکل حضور داشتند.

منصور ذوالعلی، مسئول دبیرخانه بسیج اقشار و متخصصین سپاه ثارالله استان، امروز(۲۶ مهر)در نشست بسیج رسانه استان، با قدردانی از زحمات سیدابراهیم یزدی نژاد، مسئول سابق بسیج رسانه استان؛ وی را پیشگام در راه اندازی و تأسیس این تشکل دانست که با روحیه جهادی و انقلابی بنیانِ کار را گذاشت.

وی با تصریح به اینکه نیاز به حضور امثال یزدی نژاد برای بهبود کارها وجود دارد و باید از چنین افرادی استفاده کرد؛ کارآموزیان، مسئول جدید بسیج رسانه استان را دارای سواد رسانه ای و موفق در مأموریت های محوله دانست و ادامه داد: اهمیت رسانه ها بر کسی پوشیده نیست.

ذوالعلی اهمیت رسانه در نظام جمهوری اسلامی با نگاه به صدور انقلاب و فرهنگ ناب تشیع و جهان شمولی آن، مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایطی که هجمه همه جانبه فرهنگی راه افتاده، بسیج رسانه باید در این مسیر ریل گذاری کند زیرا در این دوره، هدف رسانه ضمیر ناخودآگاه مخاطب است.

کارآموزیان، مسئول بسیج رسانه استان هم در سخنانی با بیان اینکه ادامه دادن کار کسی که آتش به اختیار بود، کار دشواری است؛ افزود: خاطره ای از نخستین آشنایی خود با آقای یزدی دارم که همواره در ذهنم مانده است؛ وی در آن دیدار تعدادی از ترکش هایی که در دوران جنگ به وی اصابت شده بود را از جیب بیرون آورد و گفت: ترکش های الان{جنگ نرم}با آن ترکش ها خیلی فرق دارد و قابل افتخار نیست.

وی با اشاره به تغییر و تحولات سریع در حوزه رسانه، تخصص محوری را مهم خواند و با بیان اینکه توسعه کانون های بسیج رسانه به صورت کیفی و تجهیز آن در دستور کار است؛ تشکیل کارگروه های تخصصی، پیگیری مسکن اصحاب رسانه، پیگیری غیروابسته بودن رسانه ها به یارانه دولتی و کمک های بیرون، برگزاری جشنوراه ابوذر و رتبه بندی رسانه های استان فارغ از جناح بندی های سیاسی را از دیگر اولویت های بسیج رسانه استان کرمان فهرست کرد.

کارآموزیان توسعه سواد رسانه ای مردم کرمان، وحدت همه جانبه در میان رسانه ها، برنامه اردویی تا قبل از عید، راه اندازی اتاف فکر، ترویج روحیه مطالبه گری در میان رسانه های استان و مردم، توسعه تولیدات چند رسانه ای بر مبنای رسانه نوین، توجه به اصل امر به معروف در فضای مجازی و… را نیز از برنامه های پیش رو اعلام کرد.

محمد بصیریان، مسئول روابط عمومی دادگستری کل استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل رسانه ها قبل از آنکه در مراجع قضایی مطرح شود در شورای حل اختلاف مطبوعات قابل طرح و رفع است؛ به فعالیت هیئت منصفه مطبوعات استان هم اشاره کرد.

وی موضوع اقتصاد رسانه را مهم خواند و در ادامه بر ضرورت آموزش و به روز رسانی رسانه ها تأکید و خاطرنشان کرد: اگر سطح علمی خود را ارتقاء ندهیم در دنیای امروز دست خالی خواهیم بود.

در این نشست از زحمات سید ابراهیم یزدی نژاد تقدیر به عمل آمد و مرتضی کارآموزیان به عنوان مسوول سازمان بسیج رسانه استان کرمان معرفی شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها