کد خبر: 71994 | زمان مخابره: 22:01:39 - دوشنبه 15 آبان 1396 | بدون نظر | |

۴۷۰ میلیون تومان در مرز میرجاوه و چزابه، جهت خدمت رسانی به زایران در پیاده روی اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اوقاف کرمان در زمینه اربعین حسینی از سه زاویه وارد شده که نخستین آن محل درآمد موقوفات متصرفه است که خودمان اداره می‌کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه ارسال شده و در پنج پایگاه ساماندهی از بم تا سیرجان غذای گرم را در برنامه داریم.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در نشست خبری با تشریح اقدامات و برنامه‌های اداره کل اوقاف کرمان به‌مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: اوقاف کرمان امسال پررنگ‌تر از سال گذشته در این زمینه وارد شده و در دو مرز میرجاوه و چزابه خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان پیاده‌روی اربعین را عظمتی دانست که منشأ آن در قیام اباعبدالله الحسین (ع) و طی طریقی ایست که حضرت و کاروان ایشان حتی بعد از شهادت داشتند و بیان داشت: ثواب و فضیلت زیارت اربعین مشخص است و نه‌تنها از باب ثواب معنوی بلکه برکات دنیوی نیز دارد، لذا خیران و متمکنان و حتی افرادی که بضاعت مالی چندانی ندارند در راه امام حسین (ع) و پیاده‌روی عظیم مشارکت دارند‌.

قاسمی‌زاده افزود: اوقاف کرمان در زمینه اربعین حسینی از سه زاویه وارد شده که نخستین آن محل درآمد موقوفات متصرفه است که خودمان اداره می‌کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه ارسال شده و در پنج پایگاه ساماندهی از بم تا سیرجان غذای گرم را در برنامه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در مرز چزابه نیز ۳۷۰ میلیون تومان برای امکانات و خریداری تجهیزات واریز شده که البته کار در مرز چزابه به صورت مشترک با استان‌های اصفهان، یزد و کرمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ میلیون تومان نیز برای خرید امکانات فرهنگی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانانی که در کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حضور دارند، اختصاص داده شد.

رونمایی از ۲ کتاب حوزه وقف و امامزادگان کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین در نشست خبری امروز با اشاره به دهه وقف از ۲۵ آبان ماه تا ۴ آذر ماه، این ایام را فرصتی برای آشنایی مردم با سنت حسنه وقف دانست و اظهار داشت: زمانی که از سنت حسنه وقف سخن می‌گوییم، یعنی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، آن را تجویز، تایید و انجام داده‌اند.

قاسمی‌زاده ادامه داد: ایجاد و توسعه وقف کمک به دولت، نظام و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی است و گره‌گشایی منظم و مستمر از مشکلات مردم را دارد و راه را بر افرادی که می‌خواهند از عنوان خیرات و کمک سوءاستفاده کنند، می‌بندد.

وی وقف را از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هدف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و در حال حاضر ۲ هزار نفر در موقوفات، امامزاده‌ها و موسسات وابسته به وقف امرار معاش می‌کنند.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: با توجه به ایام پایانی ماه صفر و دهه وقف، برنامه‌های در نظر گرفته شده متناسب با این ایام هستند و در درجه اول رفتارهای فرهنگی، مذهبی و قرآنی مدنظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان از رونمایی دو کتاب حوزه وقف و امامزادگان استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۰ امامزاده شاخص، برپایی ۳۰ ایستگاه «همه واقف باشیم» برای نشر فرهنگ وقف و مشاوره به مردم در مورد وقف‌های جدید انجام می‌گیرد.

قاسمی‌زاده وقف بر ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت (ع)، وقف بر علم و فناوری، وقف بر حوزه‌های علمیه و وقف بر امنیت را از موارد جدید وقف برشمرد و ابراز داشت: در دهه وقف امسال ۵ هزار جلد قرآن در اماکن مذهبی، مساجد، امامزاده‌ها و هیأت‌های مذهبی توزیع می‌شود.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در هفته وقف خبر داد و عنوان کرد: مرمت خانه حاج‌آقا علی رفسنجان کار بزرگی است که انجام شده و برای تجهیز و تبدیل آن به هتل ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تالار بزرگ احسان کرمان نیز کارهای داخلی آن به اتمام رسیده و امیدواریم در هفته وقف به افتتاح برسد.



ارسال نظر


آخرین خبرها