کد خبر: 72534 | زمان مخابره: 16:43:42 - پنجشنبه 16 آذر 1396 | بدون نظر | |

موج حمایت از نیروهای ولایی و متخصص باید به راه بیافتد/زندگی ساده آیت‌الله جعفری در حد یک طلبه است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید موجی راه بیندازیم که از نیروهای ولایی، متخصص و متعهد حمایت کنیم.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در شورای اداری استان به مناسبت تجلیل از خدمات ۴۰ ساله آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان با حضور آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: حجت الاسلام علیدادی سلیمانی فردا نخستین خطبه‌های نماز جمعه در کرمان را ایراد می‌کند.
وی بیان داشت: بحث ولایت و توسعه از سوی استاندار کرمان مطرح شد و برای رسیدن به هدف و تحقق این کار به چند مطلب نیازمندیم در هر جامعه‌ای که بخواهد توسعه تحقق پیدا کند و ما شاهد موفقیت‌ها در صحنه‌های مختلف اجتماعی باشیم، باید چند مطلب مورد توجه باشد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نیروی انسانی شایسته، متخصص، دلسوز و متعهد به عنوان یک اصل مهم در تحقق شعار توسعه و ولایت نام برد و تاکید کرد: نیروی انسانی شایسته در اینگونه کارها حرف اول را می‌زند.
تقوی اضافه کرد: مدیران جامعه سرمایه‌های انسانی آن جامعه هستند و هر کدام از آنها بخشی از جامعه را اداره می‌کنند و سال‌های سال تلاش، تجربه و رشد کرده‌اند.
وی ادامه داد: دانشمندان و متفکران نیز سرمایه‌های جامعه هستند و باید آنها را گرامی بداریم، زیرا از طلا، نفت و اورانیوم ارزشمندتر هستند و می‌توانند معادن زیرزمین را استخراج کنند و همه این امکانات را به فرآورده‌های مختلف تبدیل کرده و مشکلات جامعه را رفع کنند، جامعه ما سرشار از استعدادهاست و شخصیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف دارد.
این مسؤول تصریح کرد: امروز سردار سرافراز و پرافتخار اسلام سردار سلیمانی یک سرمایه گرانبها و ارزشمند است، وقتی یک نیروی انسانی فرماندهی یک جبهه را بر عهده می‌گیرد، چه کار می‌کند و این معجزه نیروی انسانی است و آیا می‌توان سردار سلیمانی‌ها را با دیگر سرمایه‌ها مقایسه کرد، این نیروها هستند که می‌توانند انقلاب را به وجود آوردند.
تقوی از امام و رهبری به عنوان سرمایه عظیم برای جامعه بشریت نام برد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی موج بیداری را به آن سوی مرزها کشانده و عراق، سوریه و لبنان را به اینجا رسانده و می‌تواند فرماندهان را رهنمود دهد.
وی همچنین از خدماتی که در دوران انقلاب اسلامی ارائه شده است سخن به میان آورد و تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی مظلوم است و نتوانسته‌ایم، خدمات نظام را به مردم بگوییم، هرچند که مشکلات زیادی هم داریم و باید موجی راه بیندازیم که از نیروهای ولایی، متخصص و متعهد حمایت کنیم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: قانون باید کار را روان کند، اگر قانون پیج و خم داشته باشد حتی اگر قوی‌ترین مدیر را پای کار بگذارید، نمی‌تواند کاری انجام دهد.
تقوی ابراز داشت: قوانین دست و پاگیر وجود دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای این مسائل فکری کنند، مدیر جهادی به سازمان، تشکیلات و قانون جهادی نیاز دارد تا کار را روان کند و تشکیلات و ساختار نیز در تحقق شعار توسعه و عدالت اهمیت زیادی دارد.
وی با تقدیر از آیت‌الله سیدیحیی جعفری ادامه داد: وی یکی از چهره‌های مخلص، با صفا، ارزشمند و یکی از سرمایه‌های ارزشمند استان کرمان است و به این گونه شخصیت‌ها افتخار می‌کنیم، آیت‌الله جعفری هرچند می‌توانست از خیلی جاها استفاده کند، اما یک زندگی ساده در حد طلبگی دارد.
تقوی با اشاره به اینکه امام جمعه جدید کرمان پیش از این به عنوان امام جمعه کیش مشغول خدمت بوده است، بیان داشت: کیش لغزندگی زیادی دارد، اما حجت الاسلام علیدادی شأن طلبگی خود را به طور کامل حفظ کرد و ان‌شاء‌الله کارها را در کرمان را پیش می‌برد و انتظار داریم، روحانیت و مسؤولان از وی حمایت کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها