کد خبر: 72558 | زمان مخابره: 11:46:38 - یکشنبه 19 آذر 1396 | بدون نظر | |

استاندار: کرمانیها برای توسعه استان پای کار بیایند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند، مگر اینکه خودشان بخواهند گفت: امروز همه مردم باید برای توسعه و آبادانی استان پای کار بیاند و به جای گوشه نشینی، وارد میدان عمل شده و مطالبه گری کنند.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی در نشست با اعضای کارگروه مشاوران جوان، برگزاری جلسات مفید و دارای خروجی موثر را مورد تاکید قرار داد و افزود: بحث جانشین پروری در نخستین روزهای آغاز بکار دولت در استان کرمان مطرح و بدلیل برخی از مسائل قانونی متوقف شد.
وی از آمادگی کرمان برای شناسایی و مسئولیت دادن به جوانان شاغل دارای پتانسیل مسئولیت پذیری در دستگاههای اجرایی این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: می توان جوانان درون دستگاه های اجرایی را در راستای طرح جانشین پروری ارتقاء بخشید و در حوزه مدیریتی بکار گرفت که نمونه عملی آن مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان است.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در صورت لزوم در راستای اعتلای فرهنگی و اقتصادی استان آمادگی داریم هزینه پرداخت کنیم، تصریح کرد: کانال تلگرامی ‘در کنار استاندار’ با بیش از پنج هزار عضو، بدون هزینه دولتی و کاملا مردمی، معنای واقعی منشور حقوق شهروندی است که در سراسر استان کرمان راه اندازی شده و مطالبات مردمی از این طریق پیگیری و مرتفع می شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه همواره از اتاق بازرگانی کرمان درخواست شده در رابطه با برگزاری دورههای کارآفرینی و آموزش کسب و کار فعال تر عمل کند گفت: پارکهای علم و فناوری در سایر استانها مستقل عمل می کنند که در این راستا تلاش خواهیم کرد با مستقل کردن پارک علم و فناوری استان، تحولی اساسی در این حوزه پدید بیاوریم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی مناسب تری از فعالیت های دولت به مردم صورت گیرد افزود: طرح های ابتکاری خوبی در اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان به مرحله اجرا در آمده است و همچنان این اداره کل از طرح های نوگرایانه استقبال می کند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه امر اطلاع رسانی با تبلیغ از افراد بسیار متفاوت است خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات دولت در استان کرمان از قبیل اسناد امنیت غذایی، طرح نجات، طرح همیاران آب، طرح مثلث توسعه اقتصادی و غیره اقداماتی بود که به سختی انجام شد اما اطلاع رسانی در سطح مطلوب صورت نگرفت.
وی با اشاره به اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی به خوبی تبیین نشد و هیچ فردی به جز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهداف و ثمرات آن پی نبرد، یادآورشد: یکی از توفیقات آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان این بود که بر امورات مختلف نظارت داشتند و به جای دخالت، مسئولان را راهنمایی می کردند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به ابزار هنر و رسانه برای توسعه اعتقاد و باور قلبی دارم تصریح کرد: تحولات اساسی با همکاری معینهای اقتصادی در استان کرمان ایجاد شده است که نمونه آن احداث فرودگاه شهداد و فرود یک فروند هواپیمای مسافربری است که این تحولات با گستره وسیع تری ادامه خواهد یافت.
رزم حسینی ضمن تبیین الگوی اقتصاد مقاومتی و ثمرات این طرح در شهرستان قلعه گنج گفت: مملکت را می توان ساخت و تا به امروز همچون رزمنده ای در میدان فتح عمل کرده ایم که بدون مهمات برای توسعه و آبادانی این استان می جنگد.
وی با گلایه از اصحاب هنر که علیرغم برگزاری چهار نشست، حتی یک طرح و ایده به استانداری ارائه نکرده اند افزود: طی چهار سال دولت تدبیر و امید در استان کرمان حتی یک کنسرت لغو نشد و بیشترین برنامه های فرهنگی و هنری در کرمان برگزار شد.
استاندار کرمان به برگزاری بیش از ۴۰۰ میتینگ سیاسی در استان کرمان طی چهار سال گذشته بدون هیچگونه نزاع و درگیری اشاره کرد.
وی با اشاره به سخنرانی آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استان کرمان دارای ظرفیت و پتانسیل های فراوانی است تصریح کرد: پس از چهار دهه خطابت جمعه توسط آیت الله جعفری، سبک جعفریه باید در استان کرمان نهادینه شود، با این باور که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مربوط به یک گروه و طیف خاص نیست و همه آحاد مردم را زیر چتر حمایت قرار می دهد.
** وظیفه رسانه ها جریان سازی برای توسعه استان است
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان نیز در این نشست گفت: کارگروه مشاورین جوان طی چهار سال گذشته حسب دستور استاندار کرمان تشکیل شد و در بخش های مختلف فرهنگی و هنری، اجتماعی، اطلاع رسانی، شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان جوان، شرکت های تولیدی و غیره فعالیت می کند.
حسین صفریان با اشاره به اینکه راه اندازی کارگروه مشاوران جوان برای دولت هیچ هزینه مالی و آبرویی در بر نداشته است افزود: برخی از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی به این امر بها نمی دهند که امید می رود با دستور استاندار کرمان، این موضوع به طور جدی از سوی اداره کل سیاسی انتخابات استانداری پیگیری و دنبال شود.
وی با اشاره به عملکرد کارگروه های مشاورین جوان یادآورشد: توانمندسازی جوانان یکی از موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت و در این راستا قرار بود طرح جانشین پروری در چند دستگاه اجرایی به صورت پایلوت اجرایی شود اما این امر محقق نشد.
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان در ادامه به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: نبود سواد اجرایی علیرغم سواد دانشگاهی در سطح عالی، نداشتن تمایل به کارگیری مشاورین مالی، حقوقی، کسب و کار و همچنین نداشتن شناخت تشکل های خصوصی از مهمترین عوامل و مشکلات این واحدها به شمار می رود.
صفریان از شناسایی ۶۴ واحد تولیدی استان که افرادی را در بازه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بکارگیری نموده اند، خبر داد و تصریح کرد: محصولات تولیدی این واحدها در بازار کرمان به فروش نمی رسد و این امر به دلیل نبودن دفتر صندوق توسعه ملی در استان است.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ شرکت دانش بنیان در کرمان وجود دارد که ۳۰ شرکت آن نوپا و برای تجاری شدن نیازمند سرمایه است و در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند موثر واقع شود اما کارگزار استانی ارزیابی شرکت های دانش بنیان بیش از یکسال و نیم گذشته غیرفعال شده است.
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان در ادامه از اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان به عنوان روابط عمومی فعال و پویا یاد کرد و گفت: ضعف اطلاع رسانی در دولت یازدهم در سطح کشور مشهود بود زیرا بر اساس بررسی های به عمل آمده، مردم از بلندخوانی روزنامه ها و خبرگزاری ها خسته شده اند و نیاز به ایده های نو است.
صفریان با تاکید براینکه از رسانه ها باید به عنوان یک بازو در راستای توسعه استان استفاده شود، افزود: پوشش خبری جلسات و بازخورد عملکرد دستگاه ها وظیفه اصحاب رسانه و مطبوعات نیست بلکه وظیفه این طیف جریان سازی است.
گروه مشاوران جوان استانداری کرمان از سال ۹۳ در قالب هشت کمیته عمرانی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، شهرستان ها، اطلاع رسانی و بانوان در شورای مشاوران جوان استانداری کرمان تشکیل شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها