کد خبر: 73237 | زمان مخابره: 11:01:04 - شنبه 23 دی 1396 | بدون نظر | |

برگزاری آزمون مشترک طرح حفظ قرآن کریم در کرمان

در راستای اجرای تفاهم نامه سازمانی اسفندماه امسال آزمون سراسری طرح حفظ و مفاهیم سراسری حفظ قرآن کریم توسط ادارت اوقاف و اداره کل ارشاد برگزار می شود.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام مختار یعقوبی مسئول اداره قرانی اوقاف و امور خیریه کرمان در نشست توجیهی آزمون سراسری  قرآن کریم که با حضور مسئول اداره قرآن و عترت ، رؤسای ادارات  اداره کل ارشاد وکارشناسان فرهنگی ادارت اوقاف استان برگزارشد؛ بااشاره به اجرای  تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری آزمون مشترک طرح حفظ قرآن کریم گفت: برای اولین بار آزمون این طرح قرآنی در اسفند ماه امسال همزمان با سرسار کشور در کرمان برگزار می شود.

    وی از تمدید مهلت ثبت نام این آزمون تا پایان دی ماه خبر داد و افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این آزمون می توانند از طریق سایت quranedu.ir ثبت نام کنند.

  یعقوبی تصریح کرد: اگر بتوانیم این برنامه را  به نحو احسن و با همدلی انجام دهیم انگیزه ای برای دیگر نهادها خواهد شد که با وحدت و همدلی با اوقاف همکاری کنند.

  وی از طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور نام برد و افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور   شکل گرفت که  با توجه به این امر خطیر، تربیت یک میلیون حافظ و قاری از جمله اهداف و برنامه ریزی های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

  فتحی زاده مسئول اداره قران و عترت اداره کل ارشاد اسلامی استان در این نشست تقویت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی آموزشی موسسات و مراکز قرآنی و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را را از جمله اهداف این آزمون ذکر کرد .

 وی بااشاره  به جزئیات و مفاد برگزاری این آزمون افزود:  این آزمون در ۲۴ رشته مختلف حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن کریم در ۱۰ اسفند ماه به صورت کتبی و همزمان با سراسرکشور برگزار می‌شود.

    مسئول اداره قرآنی اداره کل  ارشاد استان  اظهار کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت اولین تجربه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی دیگر از نهادها در راستای جلوگیری از فعالیت های موازی توسط دستگاه های قرآنی است.

   وی گفت: اعطای جوایز همراه با مدرک معتبر قرآنی و تجلیل از افراد ممتاز نمره بالای ۹۵، از جمله مشوق های در نظر گرفته شده این آزمون می باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها