کد خبر: 73784 | زمان مخابره: 21:39:04 - جمعه 20 بهمن 1396 | بدون نظر | |

امام جمعه کرمان: ۲۲ بهمن روز ناامیدی دشمنان توسط ملت ایران است/دنیا می‌داند با ایران باید با استقلال برخورد کند

 

امام جمعه کرمان حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و گفت: باید در این روز یکبار دیگر دشمنان را مأیوس کنیم پس هر کسی که ایران را دوست دارد در این روز حضور داشته باشد.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به روز حفاظت اطلاعات سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی سپاه همواره مجاهدانه و قهرمانانه وارد شده و رشیدانه در کنار انقلاب اسلامی ایستاده و مشکلات آن را حل کرده است.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: در چنین روزهایی نیروی هوایی با پیوستن به امام و انقلاب، شجاعت خود را اثبات کرد و مسیر انقلاب را تغییر داد، این روز را گرامی داشته و به همه دست‌اندرکاران نیروی هوایی تبریک عرض می‌کنیم.

وی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و ابراز کرد: باید در این روز یکبار دیگر دشمنان را مأیوس کنیم پس هر کسی که ایران را دوست دارد در این روز حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان از تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم گفت و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و این مسیر را با فضایی مجازی پیش گرفته و میلیاردها تومان برای آن هزینه کرده است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: جوانان و نوجوانان هدف دشمن هستند و برای آن‌ها برنامه‌های گسترده‌ای طراحی شده است، آنان قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند و نمی‌دانند که در آن زمان ملت ایران چه بود و کشور در چه راهی قرار داشت.

وی از پیروزی انقلاب اسلامی گفت و ابراز کرد: امام خمینی (ره) در این راه سه ویژگی بسیار بزرگ داشت و همین نیز موجب پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امام زمان‌شناس(ره)، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود، اضافه کرد: امام خمینی (ره) زمان را می‌شناختند و می‌دانستند که در چه زمانی چه کاری را انجام دهند، دشمن را خوب می‌شناختند و اگر زمانی در لباس دوست وارد می‌شد نیز متوجه مکرش می‌شدند و علاوه بر این دو مورد، امام(ره) دشمن‌ستیز بود و شجاعانه و قاطعانه با آن برخورد می‌کرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) این سه ویژگی را با توکل بر خدا و توجه و همراهی مردم در آمیخت و انقلاب را در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: اولین دستاورد بزرگ انقلاب، استقلال بود که به همه مردم ایران هدیه شد، ایران در طول چهار دهه با استقلال از پیچ‌های حساس گذشته، اکنون هم شرقی‌ها و هم غربی‌ها می‌دانند که باید با استقلال با ایران اسلامی برخورد کنند، این در شرایطی است که قبل از انقلاب نگاه‌ها به سمت ایران ارباب و رعیتی بود.

وی امنیت را دومین دستاورد بزرگ و بی‌نظیر انقلاب دانست و بیان داشت: مسؤولان مربوطه در این زمینه تلاش‌های بسیاری کرده و امنیت را که از اهمیت بالایی برخوردار است را برای مردم به ارمغان آوردند.

امام جمعه کرمان آزادی را دستاورد مهم انقلاب برای مردمش عنوان و خاطرنشان کرد: مفهوم آزادی این است که مردم حرفشان را آزادانه و طبق موازین و ارزش‌های اسلامی بزنند، این امکان ۴۰ سال است که برای مردم ایران فراهم شده است.

علیدادی سلیمانی غلبه بر چالش‌ها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان و ابراز کرد: هر کدام از چالش‌هایی که در مقابل ایران اسلامی وجود داشت، می‌توانست یک کشور را ساقط کند، اما ایران عبور از این بحران‌ها را یاد گرفت و از آن‌ها سربلند بیرون آمد، یکی از بزرگترین آن‌ها جنگ تحمیلی و یکی نیز ترور مردم در کنار چهره‌های شاخص سیاسی بود.

وی عنوان کرد: گسترش خدمات به مردم ایران قابل مقایسه با کشورهای همسایه هم نیست چه برسد به دوران پهلوی‌ها، گسترش خدمات در زمینه آب، برق، مسکن، گاز، تلفن، خطوط هوایی، زمینی و … که هر کدام مسیر جدیدی را برای ملت ایران باز کرد.

امام جمعه کرمان ایجاد بسترهای فنی و مهندسی را از دیگر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برشمرد و تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای، هوا و فضا، زیست فناوری، پزشکی، سلول‌های بنیادی، دفاعی، داروسازی و … دستاوردهای جوانان این کشور است که در برخی از موارد در میان ۱۰ کشور برتر دنیا می‌درخشند.

وی با بیان اینکه نباید در کشور سیاه نمایی صورت گیرد، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و کسانی که برای اسلام می‌جنگند جوانانی هستند که توسط نظام تربیت شده‌اند، ایران در منطقه حرف اول را می‌زند این را باید بدانیم و به گوش همگان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات کوچکی در جامعه وجود داشته و باید این خرده مشکلات را رفع کرد تا دشمن برای ورود به کشور روی آن‌ها دست نگذارد، اظهار کرد: معیشت و امنیت دو خواسته کلیدی مردم هر کشوری است، کشور ما در زمینه امنیت با تلاش و انرژی مسؤولان امر، امن‌ترین کشور جهان است، اما در زمینه معیشت مشکلاتی وجود دارد که رفع آن بسیار کوچک است، آن‌ها را باید حل کنیم، این تراز کشور علوی نیست که به فکر مشکلات کوچک نباشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها