کد خبر: 73905 | زمان مخابره: 17:21:15 - پنجشنبه 26 بهمن 1396 | بدون نظر | |

سفارش مقام معظم رهبری به مردم شهر اختیارآباد کرمان

سال ۹۴ خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم؛ بنده آنجا عرض کردم به عنوان امام جمعه شهر از شما درخواست دارم پیامی برای مردم بدهید که به آنان ابلاغ کنم.

 

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام کاظم عامری، امام جمعه شهر اختیارآبادِ کرمان، به مناسبت برگزاری یادواره شهدای این شهر که چهارشنبه شب با حضور طیف وسیعی از مردم مؤمن و انقلابی در مسجد جامع برگزار شد؛ در گفتگویی به تعداد ۳۳ شهید این شهر اشاره و تصریح کرد: از این تعداد دو شهید مربوط به حادثه غدیر، سه شهید از درگیری با اشرار و ۲۸ شهید هم مربوط به دوران دفاع مقدس است.

 

 

وی با بیان اینکه بعضی خانواده های اختیارآبادی سه شهید و بعضی دو شهید تقدیم کردند؛ افزود: ۵ شهید روحانی و سه سردار شهید داریم که سرداران شهید محمدعلی شیخ شعاعی، علی عامری و علی حسینی هستند.

 

حجت الاسلام عامری با اشاره به تدوین سه کتاب از شهدای اختیار آباد گفت: «غلامِ حسین» و «قصه های آقامجید» کتاب های شهیدان غلامحسین و مجید عامری است که شهید دوم طلبه بودند؛ همچنین کتاب شهید حجت الاسلام محمدعلی شیخ شعاعی از شهدای غواص در دست تدوین است.

 

وی از فعالیت دو هیئت عزاداری به نام شهدای اختیارآباد و نیز نامگذاری یک حسینیه به نام شهدای این شهر هم خبر داد و اظهار داشت: گلزار شهدای اختیارآباد قبلاً ساماندهی شده اما باز هم نیاز به بهسازی دارد.

 

امام جمعه اختیارآباد به محفل هفتگی «انس با شهدا» در اختیارآباد که دوشنبه ها به صورت سیار در مساجد محلات برگزار می شود، اشاره و تصریح کرد: در این محافل تاکنون درباره ۲۰ شهید از زبان خانواده و همرزمان صحبت شده و جلسات خوبی است که آثار شهدا اعم از فیلم، عکس، دست نوشته، خاطرات و… هم جمع آوری می شود تا در نهایت به شکل مکتوب منتشر شود.

 

وی به نکته جالبی نیز اشاره کرد و گفت: در ۱۱ اسفند سال ۹۴ به اتفاق حدود ۶ خانواده شهید که دو خانواده از اختیارآباد بودند، خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم؛ بنده آنجا عرض کردم به عنوان امام جمعه شهر از شما درخواست دارم پیامی برای مردم بدهید که به آنان ابلاغ کنم.

 

مقام معظم رهبری فرمودند: «سلام مرا به مردم اختیارآباد برسانید و بگوئید قدر شهدایتان را بدانید»



ارسال نظر


آخرین خبرها