کد خبر: 36481 | زمان مخابره: 14:52:40 - سه شنبه 4 شهریور 1393 | بدون نظر | |

جلد دوم کتاب دیدنی‌های کرمان چاپ می‌شود

 مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه عکس‌های ویژه عکاسان کرمان کتاب می‎شود،گفت: به زودی جلد دوم کتاب دیدنی‌های کرمان که سال‌ها مرجع کتاب‌های گردشگری بوده، با عکس‌های ویژه عکاسان کرمانی به چاپ می‌رسد.

به گزارش نشانه نیوز، فرشید فلاح در همایش تجلیل از بزرگان عکس کرمان که در مجموعه پالیز برگزار شد، اظهار کرد: در دولت یازدهم فضای همدلی خوبی برای هنرمندان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در این فضای همدلی ایجاد شده هنرمندان کرمان با وحدت بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی وهنری روی آورده‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: جلد دوم کتاب دیدنی‌های کرمان که سال‌ها قبل در کرمان مرجع کتاب‌های گردشگری بود نیز به‌زودی با عکس‌های ویژه عکاسان حاضر در این همایش به چاپ می‌رسد.

فلاح تصریح کرد: کمک مالی ارشاد استان به برگزاری این مراسم از کمک حامیان مالی که خود عکاسان جذب کرده بودند، کمتر بود و این نشان از فعالیت خوب تیم اجرایی برای برگزاری آبرومندانه این همایش است.

وی با اشاره به وحدت ایجاد شده بین عکاسان کرمانی که با حضور مسعود زنده روح عکاس پیشکسوت کرمانی اتفاق افتاده، افزود: زنده روح با حضورش وحدت را به جامعه عکاسی کرمان هدیه کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: با برگزاری این همایش خشت نخست کارهای مهم در حوزه عکاسی کرمان گذاشته شد.

افشین شاهرودی از اساتید میهمان سالانه عکس کرمان نیز در این همایش، اظهار کرد: امشب صمیمی‌ترین و زیباترین مراسمی که در چند سال گذشته در حوزه عکاسی برگزار شد را شاهد بودم.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم با وجود حضور مدیران فرهنگی استان، مراسم خشک و رسمی نبود و میهمانان از حضور در این مراسم لذت بردند.

در این همایش از هفت پیشکسوت عکاسی استان و سه عکاس جوان کرمان تجلیل شد.

در بخش پیشگامان عکس استان مرحوم رضا فروزی، محمد اسلامی، محمدعلی روسفید از استادان عکاسی استان، محمد انجم شعاع از پیشگامان عکاسی طبیعت و معماری کرمان، مسعود مصری از بزرگان عکس کرمان، محمدرضا خواجه جوپاری از پیشگامان عکاسی خبری استان و حمید رضا معین‌الدینی عکاس ویژه دفاع مقدس که آلبوم مهم از خاک تا افلاک از عکس‌های اوست، تجلیل شدند.

ساره تجلی، مجید مجاز و محسن سعادت نصری سه عکاس جوان کرمانی بودند که در این سالانه مورد تجلیل اعضای برگزار کننده همایش قرار گرفتند.

از سوی استانداری کرمان نیز لوح تقدیری به سیدفرزاد میرحسینی به سبب عکس‌های برجسته‌ای که از سفر حسن روحانی به کرمان گرفته بود، اهدا شد.

حوزه هنری کرمان نیز با اهدای لوح وسکه بهارآزادی از مسعود زنده روح کرمانی به سبب برگزاری این سالانه تجلیل کرد.

نسیم صبا



ارسال نظر


آخرین خبرها