کد خبر: 38278 | زمان مخابره: 14:42:29 - سه شنبه 8 مهر 1393 | بدون نظر | |

فرمانده انتظامی استان کرمان برنامه های ویژه هفته ناجا را تشریح کرد

سردار”حسین چناریان” به اهم برنامه‌های اجرایی هفته گرامیداشت نیروی انتظامی همزمان با دهه ولایت اشاره و اظهار کرد: هفته ناجا از ۱۴ مهرماه آغاز شده و تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

1984_1

به گزارش نشانه نیوز، سردار”حسین چناریان” صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با روز جهانی پلیس، جهت قدردانی از زحمات نیروی انتظامی نیز در کشور هفته‌ای به نام ناجا نامگذاری شده و خوشبختانه امسال این هفته با دهه ولایت و مابین دو عید قربان و غدیر قرار گرفته است.

 

وی افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی” پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار” نامیده شده و تمامی اهداف و برنامه‌های ما نیز تحت لوای همین شعار خواهد بود.

 

سردار چناریان با اشاره به مقوله تلاش جهادی بیان کرد: این امر برگرفته از شعار سال ۹۳ است که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و بار ارزشی که پلیس برای آن تلاش می‌کند در آموزه‌های دینی بوده و جنبه جهادی دارد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: هرآنچه که پلیس در جهت تحقق آن تلاش می‌کند خالصانه، برای خدا و ضمن در نظر گرفتن مردم است.

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر ۴۷۰۰ کلاس آموزشی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار، یک میلیون بروشور توزیع شده و در هفته نیروی انتظامی نیز ۱۰۰ هزار دفترچه آموزشی پخش خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تهدیدات داعش علیه ایران و استان تصریح کرد: تاکنون هیچ آثاری از نزدیکی این گروه تکفیری به استان مشاهده نشده است و جای هیچ نگرانی نیست اما باتوجه به اینکه استان کرمان بسیار پهناور بوده و دارای تعداد زیادی اتباع بیگانه هست مردم باید مراقب باشند.

 

سردار چناریان گفت: مردم استان علی‌رغم تمامی مشکلات همواره در کنار نیروی انتظامی بوده و در نهایت صبر ما را تحمل و با برنامه‌های پلیس به منظور ایجاد فضایی امن و آرام همکاری کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین از اصحاب رسانه که تعامل بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارند و از خانواده‌های همکاران خود که با وجود شرایط سخت خدمت‌گزاری در پلیس، با کمترین توقع بیشترین حمایت‌ها را انجام می‌دهند سپاسگ‌گزاری می‌کنم.

در ادامه  سردار چناریان به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و افزود: دوشنبه روز نخست هفته ناجا به نام اقتدار، توانمندی و قانون‌مداری نامگذاری شده و در این روز صبحگاه مشترک و تقدیر از کارکنان ساعی، نمایش اقتدار و توان عملیاتی نیروی انتظامی، کارگاه آموزش همگانی برای معلمان پرورشی پسرانه ناحیه یک و دو و نمایش اقتدار و توان عملیاتی یگان ویژه برگزار خواهد شد.

 

سردار چناریان بیان کرد: در روز سه‌شنبه و دومین روز از هفته ناجا که با عنوان خدمت‌گزاری، پاسخگویی و کرامت انسانی نامیده شده است ویزیت رایگان دندان‌پزشکی و پزشکی، همایش راهوران محله، افتتاح پروژه‌های عمرانی و بازدید دانشجویان از مراکز مانیتورینگ برگزار می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: روز چهارشنبه دانش‌بنیانی، حرفه‌ای گرایی و روزآمدی نام دارد که در این روز بازدید دانش‌آموزان از شهرک ترافیک، ملاقات چهره به چهره مردم با مسوولین آگاهی و معاون وظیفه انجام خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی به نام تلاش جهادی، ایثارگری، تعالی فردی و سازمانی نام‌گذاری شده است و در این روز کوه‌پیمایی و روز هوای پاک، اجرای طرح مردم‌یاری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و همچنین همایش عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

 

سردار چناریان گفت: روز جمعه و پنجمین روز هفته ناجا ولایت‌مداری، حاکمیت ارزش‌های اسلامی و جامعه ایمانی نام گرفته است که علاوه بر برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده‌روی سراسری، اجرای طرح مردم‌یاری، همایش موتورسواران قانون‌مند و نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه دارای ۵۰۰ پلیس افتخاری هستیم افزود: ششمین روز از هفته ناجا به نام اعتماد عمومی، مشارکت مردمی و انضباط اجتماعی است که در این روز از منتقدین و مشوقین ۱۹۷ تقدیر خواهد شد ضمن اینکه گردهمایی پلیس افتخاری و نگهبانان محله، مسابقه دوچرخه‌سواری و تقدیر از شهروندان قانون‌مند برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: یکشنبه که آخرین روز هفته نیروی انتظامی محسوب می‌شود به نام آموزش همگانی، پیش‌بینی و پیشگیری اجتماعی نامیده شده است و دراین روز همایش طلایه‌داران فرهنگ، حضور رییس پلیس راهور و پلیس راه در دفتر نظارت همگانی و نشست رسانه‌ای رییس دفتر تحقیقات کاربردی برگزار می‌شود ضمن اینکه یکسری مسابقات در طول هفته ناجا برگزار می‌شود که در آخرین روز از این هفته اختتامیه این مسابقات نیز برگزار می‌شود.

 

یادآوری می‌شود: علاوه بر برنامه‌های متعدد نیروی انتظامی استان کرمان در هفته ناجا، یکسری برنامه‌ها نیز به صورت روزانه در این هفته برگزار می‌شود که عبارتند از؛ نمایش اقتدار و توان عملیاتی یگان ویژه، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، مساجد و صدا و سیما، عیادت از بیماران، بازدید دانش‌آموزان از کال سنتر و کلانتری و ارسال پیامک به صورت انبوه به مردم عزیز استان کرمان.

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها