کد خبر: 49067 | زمان مخابره: 14:47:48 - چهارشنبه 10 تیر 1394 | بدون نظر | |

حمل روزانه ۱۵ تن شیر تولیدی در بم به کارخانه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: روزانه بیش از ۱۵ تن شیر توسط خودروهای ویژه حمل شیر از سطح دامداری‌های این شهرستان به مقصد کارخانه‌های شیر ارسال می‌شود.

خبرگزاری فارس: حمل روزانه 15 تن شیر تولیدی در بم به کارخانه‌ها

 به گزارش  نشانه نیوز،‌مسعود اسدی‌پور  اظهار داشت: از آنجا که شیر در سبد غذایی انسان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند و با توجه به فسادپذیری سریع این ماده غذایی و احتمال انتقال بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق شیر، رعایت بهداشت مناسب آن در کنار به‌کارگیری کامل روش‌های آماده‌سازی برای مصرف نقش اساسی در حفظ بهداشت و سلامت جامعه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بم با بیان اینکه این شهرستان دارای دام با فنوتیپ شیردهی از جمله گاو جرسی، هلشتاین و تولید شیر با کیفیت مطلوب است، بیان کرد: روزانه بیش از ۱۵ تن شیر توسط خودروهای ویژه حمل شیر از سطح دامداری‌های شهرستان به مقصد کارخانه‌های شیر ارسال می‌شود.

اسدی‌پور تصریح کرد: به صورت مرتب آزمایش‌های تشخیصی بر روی شیر جمع‌آوری شده انجام و در مواقع لزوم برای آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارجاع و از تانکر و خودروهای حمل شیر نیز بازدیدهای روزانه به عمل می‌آید.

وی گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی و زیست محیطی شیر، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون سه مورد کلاس آموزشی ویژه متصدیان این صنف برای آشنایی با اصول بهداشتی برگزار شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بم عنوان کرد: شبکه دامپزشکی بم در راستای ساماندهی ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر خام به صورت ماهانه از تانکرهای حمل و ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر بازدید و تمام نواقص موجود را بررسی و برای رفع به مسئولان ایستگاه ابلاغ می‌کند.

اسدی‌پور افزود: با توجه به گرم شدن هوا و فساد‌پذیر بودن شیر، طرح تشدید کنترل و نظارت روزانه بر این مراکز در دستور کار قرار دارد و از متصدیان درخواست می‌شود بدون هماهنگی و اخذ مجوز حمل بهداشتی اقدام به جابه‌جایی این محصول نکنند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها