کد خبر: 49593 | زمان مخابره: 15:05:09 - دوشنبه 5 مرداد 1394 | بدون نظر | |

مشاوره برای امنیت و ارزش انتخاب رشته نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به دلیل امنیت و ارزش انتخاب رشته، مشاوره نیاز است.

خبرگزاری فارس: مشاوره برای امنیت و ارزش انتخاب رشته نیاز است

به گزارش  نشانه نیوز، ، محمد اسلامی در حاشیه همایش تخصصی مشاوره تحصیلی در رفسنجان اظهار داشت: موضوع انتخاب رشته با ارزش و سرنوشت‌ساز است.

وی بیان داشت: انتخاب رشته فرآیند چند جانبه‌ای است، بنا نیست فرد به تنهایی تصمیم بگیرد، انتخاب رشته یک کار تیمی و خانوادگی است، زیرا همه عوامل اطراف فرد می‌تواند تاثیرگذار باشند.

اسلامی با بیان اینکه اگر در انتخاب رشته از حضور و راهنمایی دیگران استفاده کنیم، درصد موفقیت بالا می‌رود، افزود: هزینه‌های تحصیلی و آینده شغلی و همراهی والدین در انتخاب رشته باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست فارغ‌التحصیل شویم و شغلی پیش‌بینی نکرده باشیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ زندگی ما متاثر از شغلمان است، شغل، جایگاه و موقعیت ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بین تحصیل و شغل حتما باید رابطه برقرار باشد به دلیل امنیت و ارزش انتخاب رشته در زندگی به مشاوره نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای انتخاب رشته صحیح لازمه آن شناخت خودمان از نظر توانایی و استعداد است.

اسلامی گفت: اگر قرار است ۳۰ سال در یک شغل به سر ببریم، باید حداقل ۳۰ روز راجع به آن موضوع فکر کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین امتیاز بازار کار آزمون است، تصریح کرد: کسانی که در دوران تحصیل با علاقه‌مندی و تمرکز در رشته خود مطالعه کردند، می‌توانند در این آزمون موفق باشند.

این مسئول متذکر شد: باید معایب و محاسن یک رشته را بدانید و با علاقه وارد آن شوید، آخرین اطلاعیه‌های سازمان سنجش را مطالعه کنید و در انتخاب رشته به‌کار گیرد و در کنار هر انتخابی که می‌شود یک دلیل وجود داشته باشد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها