کد خبر: 53218 | زمان مخابره: 15:51:21 - سه شنبه 3 آذر 1394 | بدون نظر | |

۹۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندانهای استان کرمان آزاد شدند

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کرمان گفت: ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط، طی سال جاری با پرداخت ۳۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال دیه از زندانهای استان کرمان، آزاد شدند.

به گزارش  نشانه نیوز،  سید حجت الله موسوی قوام  در نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان افزود: ۴۰ نفر از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده از زندان های استان کرمان با کمک خیران و با صرف دو میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال، آزاد شده اند.

 
وی تصریح کرد: ۱۲ زندانی استان کرمان با استفاده از کمک های ویژه ستاد دیه کشور، ۱۷ زندانی با استفاده از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی، ۱۴ زندانی از محل دریافت تسهیلات و ۹ زندانی نیز با گرفتن رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شدند.
وی اظهار کرد: تاکنون سه میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال، تسهیلات به مددجویان جرایم غیرعمد در استان کرمان، واگذار شده است.
موسوی قوام گفت: تعهدات خیران در جشن گلریزان سال جاری استان کرمان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۷۰ درصد این مبلغ وصول شده است.
وی افزود: ۱۵ نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در هشت ماه گذشته سال جاری برگزار شده است.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: ۱۲ نشست کمیسیون تشخیص واگذاری تسهیلات به مددجویان نیز طی سال جاری در استان کرمان برگزار شده که ۱۰۴ پرونده در این کمیسیون ها مطرح شده است.
وی تاکید کرد: ۲۰۷ میلیارد ریال در مذاکره با ۵۷ نفر از شاکیان مالی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان، اخذ رضایت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۷ نفر از مددجویان، توان پرداخت بخشی از بدهی خود را داشته اند، گفت: ۴۵ میلیارد ریال اعتبارات بانکی برای کمک به تعدادی از مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان اختصاص یافته است.
موسوی قوام افزود: ۲۱۴ زندانی جرایم غیرعمد هم اکنون در زندان های استان کرمان وجود دارد که ۳۳ نفر بدهکار دیه، ۵۲ نفر بدهکار مالی و ۱۲۹ نفر بدهکار مهریه و نفقه هستند.
وی یادآور شد: کرمان یکی از استان هایی است که بیشترین زندانی مربوط به مهریه و نفقه را در کشور دارد.
ستاد دیه کرمان در سال گذشته، زمینه آزدی ۱۵۷ مددجوی واجد شرایط را از زندان های این استان فراهم کرده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها