کد خبر: 53446 | زمان مخابره: 15:04:20 - دوشنبه 9 آذر 1394 | بدون نظر | |

دومین سمینار ترویجی آشنایی با علوم و فناوری نانو در کرمان برگزار شد

دومین سمینار ترویجی آشنایی با علوم و فناوری نانو در بخش دانش آموزی در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان، برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، مسئول ترویج نانو در استان کرمان روز دوشنبه در حاشیه این سمینار در گفت و گو با ایرنا گفت: ۱۱۰ نفر از دانش آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش استان کرمان در این دوره، آشنایی مقدماتی با علوم و فناوری نانو را فرا گرفتند.

آرمان محمدی گفت: هدف از برگزاری این سمینار در مرحله نخست، ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به نانو و در مرحله دوم، جذب دانش آموزان برای حضور در المپیاد ملی نانو سال آینده است.
وی بیان کرد: دومین سمینار ترویجی آشنایی با علوم و فناوری نانو در بخش دانش آموزی با همکاری بنیاد ملی فناوری نانو، پژوهشکده تعلیم و تربیت و انجمن علمی نانو دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزار شده است.
مسئول ترویج نانو در استان کرمان ادامه داد: دانش آموزان در این سمینار یکروزه در کارگاه آموزشی آشنایی مقدماتی با علوم و فناوری نانو، شرکت و گواهی حضور دریافت می کنند.
مسئول آموزشی انجمن نانو دانشگاه شهید باهنر نیز گفت: علاقه به فناوری نانو طی چند سال گذشته در دنیا افزایش پیدا کرده و ایران رتبه هفتم جهانی نانو را از آن خود کرده است.
محمود بارانی افزود: حفظ و ارتقاء رتبه فعلی ایران اسلامی در نانو، نیازمند آموزش از سطوح مقدماتی در مراکز آموزشی پایه است.
وی گفت: دانش آموزان در این سمینار در وهله نخست از مفهوم نانو، درک و شناخت پیدا می کنند و سپس در بخش کارشناسی و سنتز نانو به صورت تجربی و آزمایشگاهی به دانش آموزان آموزش های لازم داده می شود.
فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده ای را پوشش می دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها