کد خبر: 58518 | زمان مخابره: 16:29:28 - شنبه 11 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در کرمان برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در قالب جشنواره صلح و سلام دانشگاه آزاد اسلامی کشور در کرمان برگزار می شود.

به گزارش نشانه نیوز،  بابک آل طه روز شنبه در نشست خبری افزود: این جشنواره یکی از فعالیت های ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جشنواره صلح و سلام با زیر جشنواره هایی امسال در واحدهای دانشگاهی برگزار خواهد شد که این جشنواره ها جشنواره های دانشجویی هستند.
وی گفت: ما برگزارکننده یک جشنواره ملی دانشجویی از سلسله جشنواره های ‘صلح و سلام’ دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان با عنوان جشنواره ملی ‘فرهنگ اقوام و میراث معنوی’ خواهیم بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ادامه داد: این جشنواره در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برنامه ریزی و پیگیری شده است.
وی گفت: بیش از هشت ماه است که فعالیت های این جشنواره از ابعاد مختلف شروع و بررسی شده و محورها، کارهای اجرایی و اطلاع رسانی نیز انجام شده است.
آل طه با بیان اینکه از فرصت میزبانی جشنواره در کرمان برای شناساندن آیین های کرمان استفاده کرده ایم اظهار کرد: تاکنون تعداد ۲۶ آیین را از کل کشور انتخاب کردیم که ۵۰ درصد این آیین ها متعلق به استان کرمان است.
وی گفت: در این جشنواره بیش از یکصد نفر اجرا کننده آیین ها به مدت سه روز میهمان ما خواهند بود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز گفت: اصل کار ارزشمند و در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
حجت الاسلام حمید انصاریان با اشاره به اینکه باید از این فرصت به خوبی استفاده شود افزود: رسانه ملی استان کرمان می تواند بازتاب گسترده ای از این جشنواره به نمایش بگذارد که در این راستا با مسئولان مربوطه صحبت کردیم و قرار شد در برنامه های تولیدی همراه ما باشند.
دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی و مسئول انجمن تعزیه استان کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که در این جشنواره است و در کمتر جشنواره ای هم اتفاق می افتد این است که محور جشنواره، یک محور دانشجویی است و گروه های شرکت کننده از گروه های دانشجویی هستند.
حمید قنبری با بیان اینکه ۱۶ کمیته اجرایی در برگزاری جشنواره فعالیت دارند خاطرنشان کرد: جشنواره در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم مردم آزاد است.
وی گفت: این جشنواره از ۱۹ اردیبهشت ماه جاری کار خود را آغاز می کند و به علت اینکه تعدادی از میهمانان کشوری، روز بیستم اردیبهشت به کرمان می آیند مراسم افتتاحیه یک روز بعد است.
وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره نیز روز ۲۱ اردیبهشت خواهد بود.
قنبری گفت: ۱۲ گروه از سراسر کشور شرکت دارند و تعداد افرادی که اجرای آیینی را انجام می دهند ۸۷ نفر هستند.
وی ادامه داد: ۱۲ گروه استانی داریم که با تعداد ۹۸ نفر اجرای آیینی را در این جشنواره ملی انجام می دهند.
دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش اجراهای آیینی، نمایشگاه صنایع دستی و بخش نشست های تخصصی برگزار می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها