کد خبر: 59143 | زمان مخابره: 18:38:46 - دوشنبه 3 خرداد 1395 | بدون نظر | |

از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کرمان، معرفی این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است

استاندار کرمان گفت: از مهمترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کرمان، معرفی این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم‌حسینی در نشست خبری به منظور تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان کرمان با تبریک سوم خرداد اظهار داشت: عملیات پیروزی خرمشهر که طی چهار هفته مبارزه انجام شد از مهمترین عملیات‌های نظامی کشور در دوران دفاع مقدس بود و برگ زرینی در صحنه دفاعی کشور ما رقم خورد.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر تاثیرات اساسی در منطقه خاورمیانه و تعیین سرنوشت جنگ داشت و ما پیروزی بزرگی را با کمترین تلفات به دست آوردیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: با تاسی از شهدا و آرمان‌های شهدا که در جهت وحدت کشور و امت اسلامی است در این راستا همه حرکت کرده و به منویات آنها یعنی پیشرفت و آبادانی برسیم.

رزم‌حسینی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کرمان گفت: هدف اصلی سفر رئیس جمهور به استان کرمان ملاقات با مردم شریف کرمان بود و سخنرانی در جمع مردم به خوبی انجام شد و از سفرهای شیرین استانی رئیس جمهور بود.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه بیشترین تمرکز را در دولت کنونی بر روی بخش خصوصی داشتیم، از این جهت کرمان پیشرو بود و در جلسه‌ای با وزرا، کرمان از بهترین استان‌ها در حضور بخش غیردولتی معرفی شد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به استان کرمان منجر به توافقات خوبی شد که ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های افتتاح، کلنگ‌زنی و عقد قرارداد داشتیم.

استاندار کرمان ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کرمان، معرفی این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی تصریح کرد: اهدافی که در این برنامه دیده شده می‌تواند تحول اساسی در کشور ایجاد کند و تسهیل امر سرمایه‌گذاری را داشته باشیم و از ظرفیت داخلی استان بهره ببریم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: تامین آب استان کرمان به ویژه شمال از طرح‌هایی بود که در سفر رئیس جمهور به استان کرمان قطعی شد، اگر چه در حال حاضر نیز عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان باید به سمت صنعتی پیش برود،  گفت: انتقال آب به استان کرمان از اقدامات مهم و استراتژی است که می‌تواند آب پایداری را برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

وی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در سفر به کرمان تخصیص داده شد که طرح‌های استانی را به مرحله اجرا بگذاریم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: مجوزهای مربوط به بورس پسته و خرما در سفر رئیس جمهور به استان کرمان صادر شد و اکنون در حال تهیه کتابچه اقتصادی آن هستیم.

وی ابراز داشت: تولید بذر منطقه ارزوئیه به عنوان منطقه تامین بذر کشور مورد موافقت قرار گرفت و آمادگی این را داریم که تسهیلات را را برای متقاضیان این امر فراهم کنیم.

رزم‌حسینی افزود: بازدید سرزده رئیس جمهور از شهر کرمان و پروژه‌های عمران شهری و باغ فتح‌آباد، تاثیر خوبی در نگاه رئیس جمهور به کرمان و ظرفیت‌های این استان داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه ایثارگران نیز اعتبار خوبی تصویب شد که امیدواریم با این امر مراحل درمانی ایثارگران و جانبازان کرمان دنبال و تکمیل شود.

رزم‌حسینی گفت: مثلث توسعه اقتصادی کرمان ثمرات فراوانی داشت، و رئیس جمهور سیاست اعتدالی استان را تایید کردند که می‌تواند ظرفیت‌هایی در استان خلق کرده و همه را در امر توسعه متمرکز کند.

استاندار کرمان در مورد فرآیند استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی بیان داشت: شرکت‌های متقاضی استفاده از این تسهیلات می‌توانند طرح‌های خود را در اختیار بانک‌های عامل قرار دهند تا پس از تایید نسبت به معرفی و دریافت وام اقدام شود.

وی در مورد پنجره واحد کرمان ابراز داشت: در این زمینه به دنبال برنامه‌ریزی هستیم و برای وزیر کشور نیز اطلاع داده‌‌ایم، ضمن اینکه کمیته رفع موانع تولید را نیز داریم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: تمرکززدایی از برنامه‌های دولت است و امیدواریم گام به گام در اقتصاد مقاومتی پیش رویم و این مسئله را برطرف کنیم.

استاندار کرمان در مورد تقسیمات کشوری در استان کرمان گفت: ادارات کلی که اکنون در جنوب استان کرمان دایر هستند از قبل وجود داشته و کار خود را انجام می‌دهند و هیچ منافاتی برای حضور آنها وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر دولت در مورد تقسیم استان‌ها چه در کرمان یا مناطق دیگر تصمیمی ندارد.

رزم‌حسینی ادامه داد: شرکت‌هایی که مشکل اساسی در زمینه فعالیت دارند از جمله راکد و نیمه فعال شناسایی شدند و بخش به بخش برنامه داریم و در حوزه اقتصاد مقاومتی هم تکلیف شده که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها را فعال کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: بافت فرسوده کرمان سال‌ها زمان می‌برد تا بازسازی شود، البته کار آغاز شده و پیشرفت خوبی دارد و پروژه‌های جدید هم می‌توانیم در حوزه میراث فرهنگی اجرا کنیم که منتظر سرمایه‌گذار، رفع موانع اداری و … هستیم.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها