کد خبر: 59261 | زمان مخابره: 15:22:00 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

زنگ خطر آب در کرمان به صدا در آمده است

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: زنگ خطر آب در استان کرمان به صدا در آمده است.

به گزارش  نشانه نیوز، مهدی رجبی‌زاده در نخستین نشست بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان در فرمانداری این شهر اظهار کرد: ماه مبارک شعبان علاوه بر برکاتی که دارد، برای منابع طبیعی استان کرمان دو برکت ویژه داشت.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان کرمان که رفسنجان هم جزء آن است و شامل ۱۸ تعاونی فراگیر بهره‌برداران می‌شود، تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان تصریح کرد: این صندوق در مرحله نخست پنج هزار عضو دارد که تعداد آنها تا سال آینده به ۲۰ هزار عضو می‌رسد.

رجبی‌زاده با اشاره به اینکه صندوقی که ۴۹ درصد سهام دولتی و ۵۱ درصد سهام بهره‌برداران را شامل می‌شود نیز در استان کرمان برای نخستین بار در کشور تشکیل شده و به ثبت رسیده است، اضافه کرد: دولت با وجود سهم ۴۹ درصدی‌ در این صندوق از پنج عضو یک نفر نماینده دارد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان را در نوع خود در کشور بی‌نظیر دانست و افزود: این کار فرهنگی و ارزشمند است.

رجبی‌زاده خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیم، بیابان‌زایی و کمبود آب شیرین از چالش‌های پیش‌روی بشر در روی کره زمین است که سبب نابودی کره زمین می‌شود و مبنای این چالش‌ها پوشش گیاهی است.

وی افزود: این بنیاد خیریه با هدف کمک‌رسانی به منابع طبیعی تشکیل شده و هر اقدامی که در آن صورت گیرد در آن‌سوی دنیا هم تأثیرگذار است، همچنین هر اقدامی در سوی دیگر دنیا برای حفظ منابع طبیعی صورت گیرد، برای ما نیز تأثیر دارد.

این مسؤول بهره‌برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، دام زیاد و مباحث عمرانی و عدم توجه بشر به محیط پیرامون را سبب نابودی محیط و پوشش گیاهی دانست و گفت: کم‌آبی معضل بزرگی در کشور است که مجامع بین‌المللی هم آن را نقطه خطر کشور دانستند، اما هنوز در بین مردم و مسؤولان درک درستی از آن پیدا نشده است.

رجبی‌زاده یادآور شد: زنگ خطر آب در استان کرمان به صدا در آمده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها