کد خبر: 59874 | زمان مخابره: 14:26:27 - پنجشنبه 3 تیر 1395 | بدون نظر | |

نماینده مردم کرمان در خانه ملت: در بحث افاغنه، قوانین مشخصی نداریم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در بحث افاغنه قوانین مشخصی نداریم ضمن آنکه در تصرف اراضی نیز اشکالات جدی وجود دارد و دادگستری و فعالان قضایی برای حل این مشکلات می تواند پیشنهادات و راه حل به مجلس شورای اسلامی ارائه بدهند.

به گزارش نشانه نیوز،  دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” پیش از ظهر امروز سوم تیرماه در نشست مشترک اعضای شورای قضایی و مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: همدلی و وحدت در دستگاه قضایی استان کاملا مشهود است و با توجه به پیشرفت های خوبی که در این حوزه صورت گرفته، نباید این روند متوقف شده و بسنده کرده بلکه باید براساس برنامه ریزی کار پیش برود.

وی افزود: تجربیات دستگاه قضا در کاهش موارد مربوط به تخلفات خیلی مهم است، کما اینکه آثار شوراهای حل اختلاف را می بینیم که به کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کمک کرده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث افاغنه قوانین مشخصی نداریم ضمن آنکه در تصرف اراضی نیز اشکالات جدی وجود دارد و دادگستری و فعالان قضایی برای حل این مشکلات می تواند پیشنهادات و راه حل ارائه بدهد.

وی بیان کرد: در حوزه نظارتی، دادگستری بسیاری از موارد را می تواند به ما منعکس کند و این امر در حوزه مطالبات مجلس کاهش پیدا کرده است و باید حوزه نظارت مجلس را افزایش بدهیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای همکاری با دستگاه قضایی گفت: در حوزه امکانات و بودجه سال قبل در زمینه پیشنهاد معاون دستگاه قضاء برای افزایش تعرفه های این حوزه، نهایت همکاری را داشته ایم و این کار را مبنای تلاش های بعدی قرار خواهیم داد.



ارسال نظر


آخرین خبرها