کد خبر: 65501 | زمان مخابره: 8:33:35 - پنجشنبه 30 دی 1395 | بدون نظر | |

محصول پیاز جنوب کرمان به امارات و افغانستان صادر شد

برای نخستین بار و برای جلوگیری از تخریب محصول پیاز طرح استمرار ۳۰ تن از این محصول به امارات و افغانستان صادر شد.

به گزارش  نشانه نیوز، ، در حالیکه هر سال کشاورزان پیاز کار جنوب کرمان به دلیل تولید بیش از نیاز بازار و و افزایش عرضه نسبت به تقاضا با افت شدید قیمت این محصول مواجه می شدند و گاهی حتی از برداشت محصول هم خودداری می کردند.

امسال برای نخستین بار بخشی از این محصول از جنوب کرمان برداشت و به کشورهای مختلف صادر شد.

سال گذشته به دلیل عدم فروش رفتن محصول، مشکلات زیادی در شهرستانهای جنوبی ایجاد شد و در مقاطعی نیز محصول پس از خرید تضمینی یا توافقی در نهایت به دلیل عدم فروش رفتن معدوم می شد.

به گفته نماینده اداره کل گمرکات کرمان در شهرستان جیرفت امسال با اقدامات صورت گرفته تا کنون ۱۵ تن محصول به امارات و ۱۵ تن به مقصد افغانستان ارسال شده و انتظار می رود با توجه به ادامه برداشت و کیفیت مطلوب محصول بخش بیشتری از پیاز جنوب کرمان صادر شود.

مهدی نیکبخت افزود: بازاریابی محصولات کشاورزی جنوب کرمان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و می تواند در زمینه صادرات غیر نفتی نقش قابل توجهی داشته باشد.

وی همچنین از صادرات سایر محصولات این منطقه به ویژه خیار خاردار به روسیه و ۶۰۰ تن خرما به کشورهای مختلف در سال جاری خبر داد.

وی تاکید کرد که با بازاریابی مناسب و برنامه ریزی در راستای تولید صادرات محور می توان این منطقه را به قطب درآمدزایی برای کشور تبدیل کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها